نسخه قدیم سال سرمایه گذاری برای تولید

امروز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ ۰۰:۱۷

اخبار

رئیس بیمارستان توحید جم خبر داد:

کاهش عفونت‌های بیمارستانی با اجرای طرح پیگیری تلفنی پس از ترخیص

دکتر فرهاد باقری، رئیس بیمارستان توحید جم، از اجرای موفق طرح پیگیری تلفنی بیماران پس از ترخیص در این مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد: این برنامه از سال ۱۳۹۵ با هدف ارتقای کیفیت خدمات، افزایش ایمنی بیمار و کاهش عفونت‌های بیمارستانی آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۳ هزار بیمار تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، دکتر فرهاد باقری رئیس بیمارستان توحید جم در تشریح اقدامات این مرکز در حوزه ارتقاء کیفیت خدمات درمانی گفت:

«در راستای تحقق اهداف راهبردی حوزه سلامت و با تأکید بر اصل بنیادی ایمنی بیمار، از سال ۱۳۹۵ در بیمارستان توحید جم طرح پیگیری تلفنی بیماران پس از ترخیص با برنامه‌ریزی منسجم آغاز شد. این طرح در گام نخست شامل بیماران جراحی زنان می‌شد و هدف از اجرای آن، کاهش بستری مجدد، کاهش هزینه‌های درمانی، بهبود آموزش به بیماران و کاهش عفونت‌های بیمارستانی بود.»

دکتر باقری با اشاره به آمار اجرای این طرح افزود: «از سال آغاز تا پایان ۱۴۰۳، در مجموع ۹۲۳۸ بیمار حوزه زنان (شامل بیماران جراحی شده مانند سزارین و زایمان طبیعی) توسط کارشناسان مجرب در منزل پیگیری شده‌اند. همچنین از سال ۱۳۹۶ تاکنون، ۲۷۲۴ بیمار ارتوپدی و از سال ۱۴۰۱ نیز ۱۳۹۹ بیمار جراحی عمومی در قالب همین برنامه مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفته‌اند.»

وی ادامه داد: «فقط در سال ۱۴۰۳، پیگیری درمانی ۹۰۶ بیمار در حوزه زنان، ۴۵۷ بیمار ارتوپدی و ۵۱۸ بیمار جراحی عمومی توسط تیم درمانی بیمارستان انجام شده است. در این تماس‌ها ضمن ارزیابی روند بهبودی بیمار، نکات آموزشی مجدداً یادآوری می‌شود تا اطمینان حاصل گردد بیمار طبق دستور پزشک متخصص در حال درمان است.»

رئیس بیمارستان توحید جم همچنین به سایر اقدامات مکمل در این زمینه اشاره کرد و گفت: «در راستای تداوم مراقبت‌های پس از ترخیص، پیگیری آزمایشات معوقه بیماران توسط پرستاران بخش‌های بستری و اعلام فوری نتایج آزمایش‌های دارای مقادیر بحرانی توسط همکاران آزمایشگاه نیز با جدیت در حال انجام است. در سال گذشته، ۴۷۰ مورد آزمایش معوقه بیماران بستری و ۹۷۵ مورد از مقادیر بحرانی آزمایش‌ها از سوی همکاران ما پیگیری و به اطلاع بیماران و خانواده‌های آن‌ها رسانده شده است.»

دکتر باقری در پایان با تأکید بر نقش مؤثر این طرح در کاهش عفونت‌های بیمارستانی گفت: «این تجربه موفق در بیمارستان توحید جم، به‌عنوان یکی از نمونه‌های اثربخش ایمنی بیمار، می‌تواند در سایر مراکز درمانی وابسته به صنعت نفت نیز الگو قرار گیرد.»
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۶۹۸
کد خبر : ۱۷,۴۲۵

نظرات بینندگان