نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۵۰

اخبار

اولین گردهمایی امور حقوقی برگزار شد

اولین گردهمایی حقوقی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با حضور عضو هیأت مدیره و مدیر امورحقوقی شرکت ملی نفت ایران، مدیر کل امور حقوقی و قراردادهای معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت و رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران برگزار شد.

دکتر سید علی جزایری مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ابتدای این گردهمایی ضمن تقدیر از هماهنگی و برگزاری این نشست توسط دکتر سمیه سوری رییس امور حقوقی سازمان گفت: برای نخستین بار است که در سطح سازمان میزبان همچین نشستی هستیم و باید تاکید کنم که برگزاری نشست های مشورتی و شناسایی چالش ها و تنگناها در امور حقوقی پر اهمیت است.

وی افزود : بعضی از مفاهیم در سطح زندگی برای همگان پر اهمیت است و  حق و عدالت یکی از این مفاهیم است و همگان در تلاش هستند تا سمتی حرکت کنند که حق و عدالت باشد .

دکتر جزایری، امور حقوقی را بازوی مشورتی و تصمیم گیری عنوان کرد و گفت: تنوع دعاوی در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بسیار زیاد است و زمانی که برای امور حقوقی ساختار نوشته شده اهمیت آن به این شکل واضح نبوده،امیدواریم با حمایت های مدیران ارشد این امور در صنعت نفت بتوانیم بهترین راه کار را انجام دهیم.

علی پورکبیریان مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران ضمن تقدیر از برگزاری این نشست گفت: در نگاه اول برای همه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مجموعه ایی است متشکل از پزشک و پرستار و کادر درمان و مجموعه ایی از خدمات بهداشتی و درمانی، و امروز که در این نشست حضور پیدا کردم فرصتی فراهم شد تا با مسائل امور حقوقی بهداشت و درمان بیشتر آشنا و از اهمیت امور حقوقی در این سازمان مطلع شوم .

وی افزود : باید از جدیت دکتر سوری رییس امور حقوقی سازمان برای برگزاری این گردهمایی و حضور مدیران ارشد تقدیر و تشکر کنم چرا که فرصتی را فراهم کرد تا از نزدیک شرح وظایف و چارت امور حقوقی سازمان را بشناسم.

پورکبیریان با تاکید بر تقویت امور حقوقی سازمان گفت : طبق گفته مدیرعامل محترم سازمان مسائل حقوقی در سازمان از تنوع زیادی برخوردار است و شامل بحث امور اراضی ،دعاوی حقوقی کیفری ،تبدیل وضعیت و پرونده های پزشکی و ....... می شود و همین موضوع نشان از اهمیت این امور دارد که باید در چارت سازمانی و وظایف بازنگری شود.

وی با اشاره به ارتباط خوب و دوطرفه امور حقوقی سازمان و شرکت ملی نفت بیان کرد :  تداوم برگزاری جلسات در روند رسیدگی به مسائل حقوقی موثر است و بهره مندی از ظرفیت ها ،  تبادل نظر و اطلاعات در رشد سازمان هم تاثیر گذار است.

دکتر احمدنژاد مدیر کل امور حقوقی و قراردادهای معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت در ادامه این گردهمایی،کارکرد اصلی امور حقوقی را حمایت از منافع سازمان و حمایت مدیران و کارکنان است عنوان و اظهار داشت : در واقع وجود حوزه حقوقی باعث هم افزایی همه مجموعه در راستای مسیر تعالی سازمان است که هدف نهایی است می شود، نظارت و کنترل امور اساسی و مدیریتی توسط امور حقوقی باعث تسریع و تسهیل فرآیند می شود و امور حقوقی یکی از بازوان اجرایی مدیریت است.

گفتنی است در ادامه این نشست دکتر سید محمدرضا بنی هاشمی رییس هیات مدیره ، دکتر سید مهدی هاشمی عضو هیات مدیره ، حسین عبدالحمید عضو هیات مدیره ، دکتر محمد جواد کیان رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر روشنک مرادی سرپرست مدیریت امور درمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و دکتر سید عباس هاشمی مشاور عالی امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران  مطالبی را در خصوص اهمیت امور حقوقی بیان کردند.

همچنین دکتر عباسی رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه به بیان موضوعات و مباحث مختلف در حل مسائل امور حقوقی پرداخت و هرکدام از روسا امور حقوقی مناطق چالش ها و مشکلات خود را نیز مطرح کردند.

۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۰۸
کد خبر : ۱۶,۲۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید