نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۴۸

اخبار

صد سال با بهداشت و درمان نفت/ استقبال ۱۰۰ درصدی جمعیت نفت مسجد سلیمان از پزشک خانواده

در شهر نفتی مسجدسلیمان که به عنوان زادگاه نفت در خاورمیانه بود، بیمارستانی بعنوان پشتیبان صنعت نفت در سال 1303 یعنی 100 سال پیش به عنوان نخستین بیمارستان مجهز و استاندارد در خاورمیانه راه اندازی شد. بیمارستان نفت مسجدسلیمان سالیان متمادی به عنوان تنها بیمارستان مجهز و مرجع مناطق نفتخیز جنوب به فعالیت خود ادامه داد.این بیمارستان در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز، نقش ارزنده ای در درمان مجروحان جنگ تحمیلی داشت. برای آشنایی بیشتر با ارائه خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان، گفتگویی با دکتر فرحناز عزیزی دوست رئیس این مجموعه داشتیم که در ادامه می خوانید:

اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان  از ابتدای سال جاری تا شهریورماه حکایت از آن دارد که این مجموعه در مسیر افزایش رضایت‌مندی جمعیت خدمات گیرنده از هیچ تلاشی فروگذار نشده است. مجهز بودن تمامی 5 منطقه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به درمانگاه گویای این مهم است که خدمات رسانی تا شعاع 180 کیلومتری مسجدسلیمان در حال انجام می باشد. نزدیکترین درمانگاه عملیاتی در منطقه هفت شهیدان فاصله 48 کیلومتری و دورترین آن در منطقه قلعه نار در شعاع 180 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.

عزیزی دوست با تاکید بر اینکه پنج درمانگاه توسط پزشکیار اداره می‌شود و همه درمانگاهها مجهز به آمبولانس می باشند گفت: و در صورت بروز هر گونه حادثه با پزشک مرکز اورژانس مسجدسلیمان در تماس بوده و مشکلات درمانی آنها پس از هماهنگی های لازم مرتفع می گردد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 3 هزار 241 نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان هستند، حدود 61 درصد جمعیت خدمات گیرنده کارکنان شاغل و افراد تحت تکفل و 39 درصد جمعیت کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنان می‌باشند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان با اشاره به افزایش 10 درصدی مراجعین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این بهداشت و درمان متشکل از یک کلینیک تخصصی، یک درمانگاه خانواده میدان و یک کلینیک دندانپزشکی، درمانگاه طب صنعتی، مرکز مشاوره و سلامت روان و 5 درمانگاه در مناطق عملیاتی می باشد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 29 هزار 273 بیمار به مراکز درمانی این منطقه مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

خبر

وی با اشاره به اینکه در واحدهای درمانی بیمارستان صنعت نفت مسجدسلیمان که شامل اورژانس 8131 نفر ، داروخانه تخصصی 31862 نفر، اتاق عمل208 نفر، آزمایشگاه  3910 و رادیولوژی 504 نفر تحت درمان قرار گرفته اند، عنوان کرد:این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان 48 تختخوابی امام خمینی (ره)، درمانگاههای عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مرکز مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت مراجعه و حدود 112 هزار خدمت درمانی دریافت  کردند.

عزیزی دوست یادآور شد : از این تعداد حدود 5570نفر به کلینیک تخصصی، 8131 نفر به اورژانس، 2222 نفر به کلینیک دندانپزشکی برای دریافت خدمات مراجعه کردند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان با اشاره به فعالیت 14 پزشک در مراکز درمانی گفت :تعداد پزشکان شاغل در مجموعه شامل 14 متخصص، 8 عمومی،2  دندانپزشک و 1 داروساز می باشد.پزشکان متخصص از جمله قلب و عروق، داخلی، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، اطفال، گوش، حلق و بینی، ارتوپد، چشم در کلینیک تخصصی به مراجعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی به راه اندازی نوبت دهی اینترنتی اشاره کرد و یادآور شد: بیماران می توانند جهت دریافت نوبت از پزشکان متخصص و دندانپزشکی به صورت حضوری و اینترنتی به نشانی https://mso.piho.ir/fa/nob اقدام نمایند.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد امور دارویی بهداشت و درمان اظهار کرد :در داروخانه های اورژانس، داروخانه تخصصی و بستری تعداد 31862 نسخه دریافت شده که به تمامی مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مراکز درمانی  بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان بیش از 107510 قلم داروئی تحویل داده شده است.

ایشان آمار بیماران بستری در 6 ماهه نخست امسال در بخش های سی سی یو ، زنان، داخلی ، جراحی و اطفال را 451 بیمار عنوان کرد  و ادامه داد : در شش ماهه نخست سال جاری 3910 نفر به آزمایشگاه این مرکز درمانی مراجعه کردند و تمامی آزمایشات تخصصی هورمونی در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت انجام می‌پذیرد که بیش از 36860 قلم آزمایش انجام گرفته است.

استقبال ۱۰۰ درصدی جمعیت نفت مسجد سلیمان از پزشک خانواده

عزیزی دوست بر پوشش 100 درصدی جمعیت تحت پوشش در منطقه تاکید کرد و افزود : 3241 نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان قرار دارند که همه آنها در قالب سیستم پزشک خانواده خدمات را دریافت می‌کنند. ارائه مراقبت و بسته های خدمتی سلامت خانواده به 78 درصد جمعیت تحت پوشش در 6 ماهه اول سال امسال صورت گرفته است.

ارائه حدود4500 خدمت دندانپزشکی

وی ادامه داد : کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان دارای 2 یونیت فعال می‌باشد که در این مدت 2222  نفر جهت دریافت خدمات به کلینیک دندانپزشکی مراجعه که حدود 4500 خدمت به آنان ارائه شد.

انعقاد قرارداد با مراکز درمانی

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان تصریح کرد : در راستای افزایش رضایت‌مندی، تکریم ارباب رجوع و دسترسی آسان جمعیت خدمات گیرنده، بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در حوزه درمان غیرمستقیم با بیمارستان 22 بهمن و مراکز فیزیوتراپی ارمغان تندرستی، حرکت و سلامت  در سطح شهرستان قرارداد منعقد کرده است.

وی در خصوص خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت : در سال 1403 با همکاری همه جانبه شش اردوی جهادی در مناطق محروم برپا شده است همچنین با همکاری شرکت های منطقه ایستگاه سلامت و صلواتی به مناسبتهای مختلف اجرایی شده است.

پروژه جدید بیمارستان

عزیزی دوست خاطر نشان کرد : با توجه به قدمت بالای بیمارستان صنعت نفت مسجد سلیمان(سال بهره برداری 1303) و نیاز مبرم به فضای فیزیکی ایمن ، تاریخ 5 خرداد سال گذشته سالروز آغاز عملیات حفاری اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان، پروژه ساخت بیمارستان جدید در محوطه بیمارستان فعلی راه اندازی شده است که در صورت تکمیل پروژه فوق تغییرات بسیار چشمگیر در بهبود ارائه خدمات و ارتقاء سطح بهداشت در بیمارستان خواهد شد. این بیمارستان با زیر بنایی به مساحت 4000 هزار متر مربع ، با ظرفیت 32 تخت شامل بخش‌های داخلی ، جراحی ، اتاق عمل ، اورژانس ، زنان و زایمان ، رادیولوژی، آزمایشگاه در حال احداث است.

۲۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۱۶۵
کد خبر : ۱۶,۲۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید