نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۵۱

اخبار

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه کنندگان با افزایش خدمات تخصصی در غرب کشور

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور، در گزارشی عملکردی از خدمات ارائه شده در نیمه نخست سال جاری ارائه کرد و گفت: ۸ تخصص با ما همکاری می‌کنند که افزایش ۳۰ درصدی مراجعین را نسبت به سال قبل را داشته ایم که یکی از علت های آن راه اندازی کلینیک ارتوپدی، اعصاب و روان و گوش و حلق و بینی بوده است.

با توجه به اهمیت منطقه غرب کشور به دلیل فعالیت‌های گسترده در حوزه نفت و گاز و صادرات 10 درصد گاز و ۵ درصد نفت کل کشور ، دکتر جهانبخش کیانی، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور، در گزارشی عملکردی از خدمات ارائه شده در نیمه نخست سال جاری ارائه کرد  و گفت: این خدمات شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۷۶ نفر است.

دکتر کیانی همچنین به رشد ۲۸ درصدی جمعیت تحت پوشش در دو سال گذشته به دلیل تغییر وضعیت نیروها اشاره کرد و بر اهمیت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به مراکز ملکی این بهداشت و درمان عنوان کرد : در این منطقه چهار درمانگاه فعال شبانه روزی پزشکی و پیراپزشکی شامل کلینیک تخصصی 12 فروردین ، درمانگاه داخل فنس  پالایشگاه ، درمانگاه ایلام و درمانگاه پالایشگاه‌ گاز ایلام و یک درمانگاه پزشکیاری در منطقه تلمبه خانه پایطاق در حال ارائه خدمات هستند و همچنین دارای ۴ مرکز پزشکی و ۱ مرکز پزشکیاری در مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب هستیم .

 وی افزود : ما در تمام این مناطق پزشک و پرستار مستقر داریم و تمامی تجهیزات مورد نیاز را تهیه کردیم و جهت حفظ ایمنی و استانداردهای مربوط به تجهیزات پزشکی ، بازدیدهای مستمر از مراکز صورت می گیرد.

دکتر کیانی تصریح کرد: در بحث ویزیت عمومی در سه درمانگاه خانواده تعداد 29 هزار 125 نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد  ۸۳۲۳ نفر را غربالگری شده اند  و سه کلینیک خانواده ،  کارشناس مامایی، مشاوره و رژیم غذایی در این مرکز فعال هستند.

 ایشان در ویزیت کلینیک تخصصی با اشاره به همکاری 8 پزشک و افزایش ۳۰ درصدی مراجعه کننده نسبت به سال قبل اظهار داشت :تعداد 12 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که یکی از علت های آن راه اندازی کلینیک ارتوپدی، اعصاب و روان و گوش و حلق و بینی بوده است.

رشد 5 درصدی مراجعین در دندانپزشکی

وی با اشاره به میانگین خدمات دندانپزشکی ارائه شده بیان کرد :در شش ماه اول سال به 3800 نفر خدمات دندانپزشکی ارائه شده،که  باتوجه به جذب متخصص و دندانپزشک عمومی و راه اندازی دستگاهOPG در کلینیک 12 فروردین ، شاهد رشد 5 درصدی مراجعین به این بخش بودیم.

 رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور بیان داشت : در راستای ارائه خدمات بهتر، تکریم ارباب رجوع، صرفه جویی در وقت و کاهش زمان عدم حضور پرسنل در محل کار، در درمانگاه داخل فنس ، یک روز در هفته یک دندانپزشک مستقر گردید تا همکاران شاغل بدون نیاز به ترک محل کار خدمات  دندانپزشکی دریافت کنند.

اضافه شدن تخصص های مهم در مراکز درمانی

دکتر کیانی در خصوص برنامه های آتی درمان مستقیم این منطقه ضمن نوید راه اندازی درمانگاه سلامت خانواده در شهر ایلام بیان داشت : با توجه به جمعیت نفتی 4000 نفره این شهر با همکاری شرکت پالایش گاز ایلام، پیگیر راه اندازی درمانگاه سلامت خانواده برای سهولت دسترسی به خدمات درمان مستقیم خانواده های صنعت نفت در این شهر هستیم و رایزنی برای کسب مجوزهای مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی ایلام آغاز شده.

این مقام مسئول افزود: اضافه شدن کلینیک های تخصصی اورولوژی، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، و پوست از دیگر برنامه های آتی  درمان مستقیم این منطقه می باشد.

وی در ادامه گفت : در بحث درمان غیر مستقیم، با افزوده شدن تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد و افزایش 43 درصدی تعرفه خدمات پزشکی در سال جدید ، شاهد افزایش 39 درصدی رشد هزینه ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل هستیم اما این افزایش هزینه با توجه به بالا رفتن کیفیت خدمات ارائه شده بدلیل تنوع تخصص ها، ارائه تجهیزات درمانی - تشخیصی به روز و مدرن و افزایش تعداد مراکز و همچنین نرخ تورم کشور، معقول به نظر می رسد.

وی افزود: در جهت ارتقا سطح سلامت و افزایش رضایتمندی عزیزان و همچنین تسهیل در دسترسی آسان به بالاترین خدمات موجود در شهرهای تحت پوشش این منطقه ، مراکز طرف قرارداد در کرمانشاه از 42 به 48 مرکز، در کردستان از 66 به 99 مرکز، در ایلام از 63 به 79 مرکز و در همدان از 48 به 60 مرکز افزایش داشته است.

 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه غرب کشور با اشاره به انجام معاینات دوره‌ای و استخدامی ۱،۳۳۹ نفر از پرسنل رسمی شاغل در منطقه، گفت : که در حوزه طب صنعتی طی شش ماهه نخست امسال، پرونده ۱۰۲۸ نفر تکمیل و در سامانه ثبت نهایی شده است.
وی افزود : ثبت حدود ۲۴ درصد از پرونده‌های باقی‌مانده به دلیل نقص اطلاعات، انجام پیگیری‌های مرتبط با بیماری یا ارجاع فرد به سطوح بالاتر درمان، از جمله اعزام به طب صنعتی تهران، در حال اقدام است.

دکتر کیانی در خصوص برنامه‌های آتی این منطقه در حوزه طب صنعتی و سلامت کار اظهار داشت : در راستای سهولت معاینات دوره‌ای، در حال پیگیری جذب متخصص طب کار هستیم، با توجه به این که کارکنان مناطق عملیاتی به‌صورت اقماری مشغول به کار هستند، در حال رایزنی برای راه‌اندازی تجهیزاتی نظیر اتاق آکوستیک و اسپیرومتری در این مناطق هستند تا این عزیزان بتوانند معاینات ادواری را در محل کار خود انجام دهند. این اقدام به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در ایام استراحت و مرخصی در کنار خانواده‌های خود باشند و به‌طور قطع باعث افزایش رضایتمندی پرسنل و بهبود راندمان کاری خواهد شد.

ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین و راهیان نور

دکتر کیانی در مورد فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی منطقه گفت : برگزاری برنامه‌های ورزشی و رفاهی برای پرسنل و خانواده‌ها، تقدیر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم از جمله اقدامات این حوزه است. با این حال، به دلیل شرایط جغرافیایی، مهم‌ترین فعالیت‌ها مشارکت و حضور فعال در اردوهای راهیان نور و خدمت به زوار حضرت اباعبدالله حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین بوده است. وی همچنین اشاره کرد که در دوران دفاع مقدس، کلیه شهرهای این منطقه جزء مناطق جنگی بودند و به همین دلیل به‌ویژه در سالگرد عملیات‌ ها ، بازدیدکنندگان زیادی دارد. تیم‌های پزشکی منطقه به‌صورت فعال در این رویدادها شرکت کرده و به پایگاه‌های مورد نظر اعزام می‌شوند. دکتر کیانی ضمن ابراز خوشحالی از خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع)، از حضور فعال تیم پزشکی و کادر درمانی در سه مرز اصلی کشور، شامل خسروی در کرمانشاه و مهران در استان ایلام و کردستان ، در ایام اربعین و دهه اول محرم خبر داد.

وی تأکید کرد : که این تیم‌ها به مدت حداقل دو هفته در این مناطق فعال  بودند  وکلیه خدمات شامل ویزیت ، تزریقات ،پانسمان ، اعزام ،تحویل داروو .. توسط پرسنل اعزامی  بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور انجام گرفت .

 رئیس بهداشت و درمان غرب کشور از جذب نیروی پرستاری در استان ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر، قراردادهایی برای تأمین پزشک، پرستار، تجهیزات پزشکی و دارویی با پنج منطقه عملیاتی و میادین نفت و گاز در سه استان غربی کشور منعقد شده است. کادر پرستاری مورد نیاز این مرکز نیز از میان متقاضیان بومی استان ایلام از طریق آزمون کتبی و مصاحبه انتخاب شدند.

وی همچنین به ادامه فعالیت‌های درآمدزایی اشاره کرد و گفت : که قراردادهایی برای ارائه خدمات پاراکلینیکی نظیر آزمایشگاه، کلینیک قلب، اکو، تست ورزش، سونوگرافی، رادیولوژی و معاینات دوره‌ای برای نیروهای قرارداد مستقیم و پیمانکار با شرکت‌های نفتی خصوصی و دولتی منعقد شده است.

دکتر کیانی در پایان با اشاره به عملیاتی بودن منطقه و ضرورت حضور بهداشت و درمان در ستاد مدیریت بحران استان، از پیگیری و تلاش‌های همکارانش برای عضویت بهداشت و درمان صنعت نفت در ستاد بحران استانداری کرمانشاه خبر داد و تأکید کرد که در جلسات این ستاد به‌طور فعال شرکت می‌کنند و با توجه به شرایط خاص منطقه، در صورت بروز بحران، همکاری و تعاملات خوبی با سایر ارگان دارند که می‌تواند در مدیریت بحران مؤثر باشد.

۱۶ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۱۶,۱۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید