نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۵۲

اخبار

نجات جان بیمار شاغل 42 ساله از مرگ حتمی

بیمار شاغل 42 ساله پس از تشخیص سریع و به موقع متخصصین بیمارستان نفت اهواز، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در روز چهارشنبه 28 شهریور ماه سال جاری بیمار شاغل 42 ساله با شکایت از درد شکمی به اورژانس بیمارستان بزرگ نفت اهواز مراجعه نمود.

در اولین اقدام پزشک اورژانس با توجه به شرح حال بیمار و معاینه بالینی وی و انجام کلیه اقدامات تشخیصی اولیه ، بیمار را در بخش داخلی بستری نموده که بلافاصله با حضور متخصص داخلی بر بالین بیمار، درخواست مشاوره قلبی و اکوی قلب داده شد. متخصص قلب نیز با حضور بر بالین بیمار و انجام اکوی قلبی برای ایشان بیماری بسیار نادر و کشنده دایسکشن آئورت را تشخیص داد .

دایسکشن آئورت وضعیتی بسیار ناگهانی و اورژانسی است که طی آن دیواره داخلی شریان آئورت در اثر ضعف، سوراخ و یا پاره شده و به همین سبب، خون از طریق این پارگی بیرون زده و باعث جدا شدن لایه‌های داخلی و میانی شریان آئورت می‌شود.

بلافاصله بیمار به بخش تصویر برداری منتقل شده و تحت سی‌تی‌آنژیوگرافی قلبی قرار گرفت که با بررسی نتایج آن توسط متخصصین رادیولوژی و قلب و عروق مشخص شد ضایعه پیشرونده جداشدن لایه داخلی آئورت در سرتاسر شریان در قسمت‌های صعودی ، قوس و نزولی تا شریان کلیوی و لگنی ادامه یافته است.

سپس با انجام مشاوره اورژانسی با پزشکان جراحی عروق و جراحی قلب و پیگیری های مستمر پزشک فوق تخصص بیهوشی قلب و تشکیل کمیسیون پزشکی آنلاین، درساعت  16:00 همان روز بیمار به اتاق عمل قلب منتقل شده و توسط تیم جراحی قلب بیمارستان بزرگ نفت اهواز با ریسک بسیار بالا تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و پس از طی 5ساعت جراحی دقیق و پراسترس ، منشاء نقص دیواره آئورت صعودی بصورت مصنوعی تعویض و ترمیم شد.

بیمار در ساعت 21:00 به بخش ICU جراحی قلب منتقل شد و از همان لحظه تحت مانیتورینگ مداوم و مراقبت های مستمر قلبی و عروقی قرار گرفت.

این بیمار پس از سپری نمودن 10 روز بحرانی و کنترل کلیه شرایط تهدید کننده حیات بیمار ، با انجام اقدامات مراقبتی و درمانی با حال عمومی خوب به بخش عمومی منتقل و از آنجا ترخیص شد.

شایان ذکر است که عملکرد هماهنگ، منسجم،گروهی و به‌موقع مجموعه بیمارستان بزرگ نفت اهواز اعم از تیم اورژانس، متخصین داخلی ، قلب و رادیولوژی و تیم فوق تخصصی جراحی قلب و بیهوشی قلب و پرسنل پرتلاش پرستاری در بخش‌های داخلی، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو قلب و اتاق عمل قلب ، نقش بسزایی در نجات جان بیمار ایفاء نموده است.
۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۵۱۷
کد خبر : ۱۶,۱۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید