نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴

اخبار

ارائه ۶۳۵ هزار و ۱۰۵ خدمت درمانی در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در نیمه نخست امسال

دکتر رضا آموزش: با همدلی و تلاش شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در نیمه نخست سال جاری توانستیم خدمات مطلوبی به جمعیت تحت پوشش و مراجعه کنندگان ارائه نماییم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری؛ دکتر رضا آموزش رئیس بهداشت و درمان با اشاره به جمعیت تحت پوشش منطقه آغاجاری گفت: جمعیت تحت پوشش این مرکز ۱۷۳۱۹ نفر که شامل ۱۲٠۵۵ نفر شاغل و ۵۲۶۴ نفر بازنشسته می باشد.
 
وی افزود : بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دارای ۱ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ، ۲ درمانگاه خانواده میانکوه و امام رضا (ع) ،۱ درمانگاه اورژانس ،۱ درمانگاه طب صنعتی و ۷ درمانگاه در مناطق عملیاتی بوده که در نیمه نخست سال جاری تعداد 121۷۷۴ مراجعه کننده به صورت عمومی و تخصصی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده استفاده نمودند.
 
دکتر آموزش ادامه داد : تعداد مراجعین به کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی ۳۳۹۷۱ ، درمانگاههای خانواده ۳۷۱۲٠، طب صنعتی ۱۹۳۸ و درمانگاههای عملیاتی ۵۱۳۸ نفر بوده است .
 
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد : در واحدهای درمانی بیمارستان صنعت نفت آغاجاری شامل اورژانس ۴۳۶٠۷، داروخانه تخصصی ۱۹۲۸۱، دندانپزشکی ۴۴۷۱ مورد مراجعه نموده اند و همچنین واحد های آزمایشگاه ۴۱۱۹۷۰ ، فیزیوتراپی ۱۸۴۲۷ ، رادیولوژی ۱۳۴۲۱ مورد خدمت درمانی به مراجعین ارائه نموده است.
 
دکتر آموزش در مورد واحد فیزیوتراپی اضافه کرد : در این واحد ۱ نفر دکترای فیزیوتراپی، ۳ نفر کارشناس فیزیوتراپی و ۱ نفر گفتار درمان مشغول بکار بوده و ۱۸۴۲۷ مورد خدمت به مراجعین ارائه نموده است.
 
وی در مورد عملکرد امور دارویی تشریح کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دارای ۱ داروخانه تخصصی ، ۱ داروخانه اورژانس بیمارستان ، ۱ داروخانه بیماران بستری ، ۲ داروخانه در درمانگاههای امام رضا(ع) و میانکوه می باشد ، که ۱ نفر پزشک داروساز و ۱۷ نسخه پیچ در شیفتهای صبح و عصر و شب که ۶۲۳۷۳ مورد مراجعه در این واحد انجام شده است.
 
دکتر آموزش شرایط بخش رادیولوژی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری را با بهترین و به روزترین دستگاههای دیجیتال مطلوب دانست و گفت : انجام سی تی اسکن،رادیوگرافی ، OPG ، سنجش تراکم استخوان، سونوگرافی و ماموگرافی توسط ۲ متخصص رادیولوژی و ۷ نفر کارشناس که سه شیفت به جمعیت تحت پوشش خدمات سلامت ارائه می نماید که در نیمه نخست سال جاری تعداد ۱۴۳۶ مورد سی تی اسکن،۷۴۳۷ مورد خدمت رادیوگرافی،۲۴۲۷ مورد OPG، سنجش تراکم استخوان ۸۴ مورد، ۱۸۲۹ مورد خدمت سونوگرافی  و ۲۰۳ مورد ماموگرافی در این واحد انجام شده است.
 
 رئیس بهداشت درمان در مورد آمار بیماران بستری افزود؛ در نیمه نخست سال جاری ۲۱۵۵ نفر در بخش های بستری این مرکز تحت درمان بوده که تعداد ۳۰۱ نفر ccu، اطفال و نوزادان ۲۶۹ ، داخلی و جراحی مردان ۴۶۵ ، زنان زایمان ۵۵۲، داخلی و جراحی زنان ۱۸۳ نفر تحت درمان قرار  گرفتند.

  دکتر رضا آموزش در تشریح عملکرد اتاق عمل این مرکز بیان داشت؛ تعداد عمل های جراحی انجام شده در این مرکز ۵۱۴ مورد بوده که مشتمل بر ۱۸۰  مورد عمل جراحی عمومی،۲۰ مورد جراحی ارتوپدی، ۲۰۶ مورد جراحی زنان و زایمان و ۹۹ جراحی چشم و همچنین ۹ مورد عمل جراحی ارولوژی که اخیرا با جذب پزشک متخصص در این مرکز راه اندازی شده انجام شده،است.

 وی در مورد عملکرد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی تصریح کرد ؛ این واحد دارای ۳۴ پزشک فوق تخصص و متخصص می باشد که در شش ماه نخست سال جاری ۳۳۹۷۱ خدمت به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است.

 دکتر رضا آموزش در مورد خرید تجهیزات پزشکی در شش ماه نخست سال جاری بیان داشت؛ در واحد رادیولوژی یک دستگاه رادیولوژی پرتابل مطابق با تکنولوژی روز دنیا نصب و راه اندازی گردید و همچنین در واحد آزمایشگاه یک دستگاه آنالایزر گازهای خونی، دو عدد میکروسکوپ پیشرفته چشمی و دیگر تجهیزات به روز آزمایشگاهی نصب و راه اندازی شد.  

 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در ادامه بیان خرید تجهیزات پزشکی گفت؛ در کلینیک های تخصصی دستگاه اسپیرومتری به منظور انجام تست ریه بیماران نصب و راه اندازی گردید و همچنین مجوز خرید دو دستگاه بایومتری اپتیکال (برای تعیین لنز بیماران قبل انجام عمل چشمی آب مروارید) و دستگاه  سونوگرافی اخد گردید که به زودی این تجهیزات پیشرفته راه اندازی خواهند شد.

 دکتر رضا آموزش ضمن اشاره به افتتاح بخش مراقبت های ویژه (ICU) افزود: با حمایت های مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بخش‌ مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان صنعت نفت آغاجاری با داشتن ۴ تخت بستری مجهز به دستگاه های پیشرفته از جمله تهویه مکانیکی (ونتیلاتور) با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال راه اندازی گردید.
 
وی تصریح کرد : با تلاش شبانه روزی کادر درمانی این مرکز با راه اندازی موکب بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در مسیر مرز شلمچه خروجی شهر امیدیه به بیش از 2800 نفر از زائران اربعین حسینی خدمات درمانی رایگان ارائه شد.
 
دکتر رضا آموزش رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پایان افزود: در تلاش هستیم با همدلی و با حمایت مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بتوانیم خدمات سلامت مطلوب تری را به جمعیت تحت پوشش ارائه نماییم.
۷ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۲۷۹
کد خبر : ۱۶,۱۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید