نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ۰۷:۱۰

اخبار

غربالگری بیش از نیمی از جمعیت تحت پوشش منطقه هرمزگان

استان هرمزگان بدلیل سهم مهم و نقش کلیدی در تولید و خودکفایی بنزین کشور به لحاظ عملیاتی و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است . از این رو بهداشت و درمان صنعت نفت در این منطقه نیز جایگاه ویژه ای در خدمت رسانی دارد . لذا در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات که رسالت سازمان است ، از ابتدای سال گذشته و در پی انتزاع هرمزگان از فارس ، به صورت منطقه ی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد .

دکتر محمد حسین کرباسچی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت هرمزگان در ادامه گزارشی از عملکرد 6 ماهه نخست امسال در این مرکز ارائه کرد و گفت :  این مجموعه با جمعیت تحت پوشش حدودا  10 هزار نفر که 20 درصد آن را بازنشستگان صنعت نفت تشکیل می دهند ، در هفت مرکز سلامت کار ، خانواده و پزشکیاری ، خدمات بهداشتی درمانی در قالب ( کلینیک های پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، کلینیک پیگیری، طب کار، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) خدمات ارائه می دهد .

وی افزود : در شش ماهه نخست امسال و با بیش از  45 هزار مراجعه ، علاوه  بر خدمات درمانی ، اقدامات غربالگری و مراقبت های بهداشتی خانواده ارائه شده است که یکی از نتایج آن کشف 171 بیمار جدید از چهار بیماری مزمن در پی غربالگری 50 درصد جمعیت تحت پوشش است .

دکتر کرباسچی اظهار داشت : در حوزه توسعه ارائه خدمات که از عوامل موثر در افزایش سطح رضایتمندی است ، می توان از افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد و همچنین افزایش تعداد کلینیک های تخصصی داخل مراکز به میزان 60 درصد  در مقایسه با آغاز فعالیت هرمزگان به عنوان یک منطقه ی مستقل نام برد .

سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت هرمزگان تصریح کرد : یکی از اقدامات اثربخش دیگر راه اندازی مرکز پزشکیاری در منطقه ی عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی است که به رضایتمندی بیشتر منجر شده، طرح توسعه درمانگاه فجر نیز با تکمیل تجهیزات آن در حال انجام است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید .

وی ادامه داد : در راستای بهینه سازی خدمات سلامت به منظور تجمیع اطلاعات و یکپارچگی بین سیستم های اطلاعات مدیریت ، از جمله اقدامات انجام شده که نقش مهمی در این زمینه دارد راه اندازی سامانه سلامت نگار در تمامی مراکز این مجموعه می باشد ، همچنین بعد از حذف دفترچه های درمانی به منظور سهولت مراجعات به مراکز طرف قرارداد و افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش ، استعلام الکترونیکی این سامانه برای این مراکز فعال گردیده است .

دکتر کرباسچی خاطر نشان کرد : در حوزه ی HSE  با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از مناطقی است که در معرض خطر بالای بیماری های همه گیر نظیر تب دنگی و آبله میمونی و ... می باشد تمرکز ویژه و فعالیتهای مستمر آغاز و اقدامات گسترده ای انجام گرفته است ، این اقدامات شامل برگزاری کمیته سلامت مشترک با شرکت های نفت و گاز منطقه به صورت دوره ای ، برگزاری جلسات روسایHSE  کلیه شرکت ها به میزبانی بهداشت و درمان نفت هرمزگان ، تشکیل کارگروههای مشترک به منظور برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه ، پایش های متوالی و بازدیدهای میدانی از شرکت ها و  مناطق عملیاتی و برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله این اقدامات است .

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۹۸۳
کد خبر : ۱۶,۰۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید