نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶

اخبار

احیاء قلبی – ریوی (BLS)

کلاس آموزشی باموضوع احیاء قلبی و ریوی مقدماتی در پلی کلینیک تخصصی مشهد و بیمارستان و درمانگاه سرخس توسط دکترمحسن سالاری متخصص طب اورژانس بیمارستان غدیر سرخس برگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،کلاس آموزشی باموضوع احیاء قلبی و ریوی مقدماتی  در پلی کلینیک تخصصی مشهد و بیمارستان و درمانگاه سرخس توسط دکترمحسن سالاری متخصص طب اورژانس بیمارستان غدیر سرخس برگزار گردید .

دکتر سالاری گفت : احیا قلبی- ریوی شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و ریه انجام میشود و تلاش میشود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبخودی بیمار برقرار شود.

مرگ بالینی به حالتی اطلاق می شود که در آن یک فرد دچار ایست قلبی- تنفسی شده و فاقد نبض و تنفس بوده و غیر پاسخگو است، در این مرحله آسیبهای وارده اغلب قابل برگشت است.
سوختگی و احیای قلبی 7
دکتر سالاری افزود : زمانی که شروع عملیات احیاء با تأخیر صورت گیرد و برقراری گردش خون و تهویه انجام نشود، به علت عدم اکسیژن رسانی به سلولهای مغزی آسیبهای جبران ناپذیری در مغز ایجاد شده و منجر به مرگ مغزی می‌گردد .
حمایت حیاتی پایه (BLS)عبارت است از انجام اقدامات اساسی و پایه به منظور حفظ حیات به دنبال ایست قلبی- تنفسی.
دکتر سالاری در پایان :موفقیت احیا قلبی- ریوی در گرو  انجام صحیح و اصولی اقدامات حمایت حیاتی پایه به ویژه فشردن قفسه سینه با کیفیت بالا میباشد.

درادامه کار با مولاژ احیاء قلبی -ریوی بصورت عملی انجام شد .

جهت سنجش سطح اثربخشی در پایان این دوره آزمون کتبی بعمل آمد.

سوختگی و احیای قلبی 6

سوختگی و احیای قلبی 2

 

۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۱۳۷
کد خبر : ۱۵,۸۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید