نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴

اخبار

بهره‌مندی بیمارستان نفت گچساران از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی

مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران گفت: بخش فیزیوتراپی این مرکز درمانی از پیشرفته‌ترین و به روزترین دستگاه‌های فیزیوتراپی برخوردار بوده که استفاده از آن منجر به تسریع در بهبود بیماران شده است.
فاطمه محمدپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ضمن تبریک دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی اظهار کرد: بخش فیزیوتراپی بیمارستان نفت به عنوان یکی از بهترین مراکز منطقه با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآزموده آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی به خدمات‌گیرندگان است.
وی عنوان کرد: بهره‌مندی از به روزترین دستگاه‌های فیزیوتراپی افزایش مراجعین و افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان، افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش نوبت انتظار بیماران را در برداشته است.
محمدپور افزود: این بخش به تجهیزات مدرن لیزرپرتوان، مگنت‌تراپی، اولتراسوند، تحریکات الکتریکی، کشش مکانیکی، مادون قرمز، پارافین درمانی، سوزن خشک (درای نیدلینگ) و درمان‌های دستی مجهز است.
افزایش 44 درصدی خدمات فیزیوتراپی
مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 35 هزار خدمت به مراجعین این مرکز ارائه شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 44 درصد افزایش داشته است.
محمدپور اعلام کرد: 60 درصد خدمات ارائه شده مربوط به بازنشستگان و افراد تحت تکفل و 40 درصد نیز مربوط به کارکنان شاغل و خانواده‌های آنها است.
وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به بیماران سرپایی، به بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان نیز خدمات تخصصی ارائه می‌نماید که شامل مشاوره فیزیوتراپی و توانبخشی است.
وی این نکته را یادآور شد: در واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران بیماران اورژانسی در اسرع وقت پذیرش می‌شوند.
این مسئول نقش این حرفه را به عنوان یکی از ارکان مهم تیم درمان جهت تسریع در بهبود و بازتوانی بیماران بسیار حیاتی توصیف کرد.
محمدپور با یادآوری اینکه 60 درصد مراجعین در رده سنی 45 تا 65 سال قرار دارند، تصریح کرد: بیماران با مشکلات اسکتی _عضلانی و بیماری‌های نورولوژی به ترتیب بیشترین مراجعین به این واحد هستند.
محمدپور با بیان اینکه این مرکز از روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت هفت تا 18 بعدازظهر آماده پذیرش بیماران است افزود: این مرکز دارای 12 کابین با تجهیزات مکانوتراپی و منوال‌تراپی است که 4 کارشناس فیزیوتراپی در آن مشغول خدمت هستند.
این مسئول توضیح داد: فیزیوتراپی Physiotherapy یا فیزیک‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است که در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش، گرما و جریان برق استفاده می‌شود.
محمدپور ادامه داد: فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.
وی تصریح کرد: واژه فیزیوتراپی از فیزیو مساوی با فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی و تِراپی مساوی با درمان ساخته شده‌است.
محمدپور توضیح داد: از فیزیوتراپی می‌توان برای درمان دردهای مختلف از جمله گردن درد، کمردرد، بیماری‌های ستون فقرات، بیماری‌های لگن، باسن و ران، بیماری‌های ناحیه دست و شانه، دردهای ناحیه زانو و کف پا استفاده کرد.
مسئول واحد توانبخشی بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد: درمان فیزیوتراپی متناسب با فرد انجام می‌شود و در حالی که برخی شرایط ممکن است استراتژی‌ها و ویژگی‌های خاصی داشته باشند، نیازهای هر فرد متفاوت است.
محمدپور تصریح کرد: فیزیوتراپی می‌تواند هم پیشگیرانه باشد و هم به بهبودی کمک کند و بخشی ضروری از برنامه مراقبت‌های بهداشتی است.
گفتنی است امروزه فیزیوتراپی یکی از رشته‌های شناخته شده در جهان است. این رشته یکی از رشته‌های توان‌بخشی مانند شنوایی‌سنجی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و ...  محسوب می‌شود بیمارانی که از مشکلات اسکلتی، اختلالات ماهیچه‌ای و یا مشکلات عصبی رنج می‌برند با تشخیص پزشک معالج به متخصص با تجربه  فیزیوتراپ مراجعه می‌کنند. یک فیزیوتراپ با تجهیزات مختلف مکانیکی و الکترونیکی، تمرینات ورزشی و فعالیت‌های فیزیکی به درمان، پیش‌گیری از مشکلات یاد شده و توان‌بخشی به بیماران برای بهبود سلامت آن‌ها می‌پردازد.
فیزیوتراپی در ایران قدمتی 50 ساله دارد و هم‌ اکنون حدود هشت هزار فیزیوتراپیست در کشور فعالیت دارند.
مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی را به جامعه بزرگ فیزیوتراپی و به ویژه فیزیوتراپیست‌های مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که در پیشبرد اهداف علمی و درمانی مبتنی بر نیاز جمعیت تحت پوشش از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند تهنیت عرض می‎نماید و توفیق روز افزون این قشر زحمتکش و پُرتلاش را از درگاه خداوند متعال خواهان است.
۲ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۱۶۹
کد خبر : ۱۵,۷۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید