نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

اخبار

اولین عمل آب مروارید چشم در بیمارستان توحید جم با موفقیت انجام شد

برای اولین بار در بیمارستان توحید جم، عمل جراحی آب مروارید چشم بر روی یک بیمار 62 ساله با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر؛ بیمارستان توحید جم برای اولین بار موفق به انجام عمل جراحی آب مروارید چشم شد. این عمل بر روی یک بیمار خانم 62 ساله توسط دکتر محمد مهدی دهقانی، جراح چشم، با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل انجام شد.

 آب مروارید یا کاتاراکت، بیماری است که در آن عدسی چشم کدر می‌شود و بینایی فرد به تدریج کاهش می‌یابد. این بیماری عمدتاً در افراد مسن رخ می‌دهد و از جمله علائم آن می‌توان به دید مات، کاهش دید شبانه، و حساسیت به نور اشاره کرد. جراحی آب مروارید به عنوان یک روش موثر و معمول برای درمان این بیماری شناخته می‌شود. در این عمل، عدسی کدر شده از چشم بیمار خارج شده و با یک عدسی مصنوعی جایگزین می‌شود.

 با توجه به گرمسیری بودن منطقه و افزایش نیاز مردم به عمل جراحی آب مروارید چشم، این اقدام به منظور ارتقاء خدمات درمانی و جراحی در منطقه انجام گرفت و به نیاز بیماران برای مراجعه به شهرهای بزرگتر پاسخ داد. با این عمل موفق، بیماران منطقه می‌توانند از خدمات پزشکی در محل خود بهره‌مند شوند، که این امر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بیماران و بهبود کیفیت زندگی آنان کمک خواهد کرد.

 دکتر محمد مهدی دهقانی در مورد این عمل توضیح داد: "عمل جراحی آب مروارید یکی از شایع‌ترین و موفق‌ترین روش‌های جراحی چشم است. این عمل با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن انجام می‌شود و بیماران می‌توانند پس از یک دوره کوتاه نقاهت، به زندگی عادی بازگردند."

 در پایان از تمامی همکارانی که در این عمل نقش داشتند تقدیر و تشکر می‌شود: خانم دکتر ابراهیمی، متخصص بیهوشی، به همراه خانم زهرا قاسمی و محمد رضا خلیفات، کارشناسان بیهوشی، و کارشناسان اتاق عمل خانم قنبریان و خانم حیدری. همکاری این تیم تخصصی در انجام موفقیت‌آمیز این عمل نقش بسزایی داشت.

 


عمل آب مروارید چشم 5
عمل آب مروارید چشم 4
عمل آب مروارید چشم 3
عمل آب مروارید چشم 2

۳۱ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۳۸
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۲۳۰
کد خبر : ۱۵,۷۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید