نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۵

اخبار

برگزاری اولین همایش سراسری تیم سلامت خانواده در امسال

همایش روسای تیم سلامت خانواده به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق در شهر مقدس مشهد طی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه با حضور دکتر نگین طاهری رئیس پزشکی خانواده و دکتر رضا زرگران کارشناس ارشد پزشکی خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و روسای تیم سلامت مناطق در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در نخستین روز از این همایش دکتر کوروش هاشمی اصل رییس سلامت خانواده سازمان،اصلی ترین وظیفه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را حفظ و ارتقای سلامت کارکنان و خانواده های آنها عنوان کرد و گفت : بخش اعظم این خدمات در واحد سلامت خانواده شکل می گیرد و سیستم سلامت خانواده در صنعت نفت، از ابتدای شکل گیری این صنعت و راه اندازی بهداشت و درمان صنعت نفت، به عنوان بازوی سلامت آن به نوعی فعال بوده است.

 

وی ضمن تاکید بر نقش پزشک خانواده در بهبود نظام سلامت ، بیان کرد: پزشک خانواده از هرمنظری تنها راه تحقق اهداف و معیارهای نظام سلامت برای بهبود کنترل بیماری ها و کنترل هزینه است.
دکتر هاشمی اصل با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در طرح پزشک خانواده قطعا بازگشتی چند برابری دارد ادامه داد : گام بلند در اجرای طرح پزشک خانواده ، تشکیل پرونده بوده اما خوشبختانه در مناطق سازمان علاوه بر پرونده پزشکی خانواده ما در حوزه کنترل بیماری و ارائه خدمات سلامت محور گام های موثرتری برداشتیم.
رئیس سلامت خانواده سازمان بیان داشت : یکی از دلایل مهم موفقیت در حوزه پزشکی خانواده همدلی و همراهی تیم سلامت خانواده در کل مناطق سازمان است و کمبودها،مشکلات و چالش های جز با همراهی و همدلی همه رفع نمی شود.
در ادامه دکتر وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق بعنوان میزبان این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به همه، برگزاری این همایش ها را فرصتی مناسب برای شناخت چالش ها و مشکلات و بررس نقاط قوت و ضعف در مناطق مختلف بیان کرد .
وی افزود : ویترین خدمات در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اقدامات صورت گرفته‌ در حوزه پزشکی خانواده و طب کار است که این نشان از اهمیت و اولویت در حوزه پیشگیری است نه درمان ، صنعت نفت به‌دلیل ماهیت کاری خود همواره با خطرهای جدی برای کارکنان همراه است. توجه به پیشگیری و به‌دنبال آن درمان در این صنعت، اهمیت ویژه‌ای برای حفظ نیروی انسانی و استمرار تولید نفت و گاز دارد.   
دکتر مالکی تصریح کرد : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، از آغاز حرکت چرخ‌های عظیم این صنعت در کشور، وظیفه حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان را در گستره پهناور کشور به‌ عهده داشته و به‌عنوان پشتیبان سلامت خانواده بزرگ صنعت نفت، گام‌های استواری برداشته است.
دکتر نگین طاهری رئیس پزشکی خانواده وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور با اشاره اجرای طرح پزشک خانواده در کشور گفت: پایه پزشکی خانواده در کشور، با راه اندازی خانه های بهداشت و نظام شبکه در روستاها بنیان نهاده شد،برنامه پزشکی خانواده سابقه دو دهه‌ای در ایران دارد؛ به طوری که از ابتدای دهه 80 در کشور شروع شد و در روستاها و ۱۹۱ شهر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بسیار پیشرفته در حال انجام است و می‌توان گفت این مجموعه با ایده ها ‌ شاخص های موفقی که داشته بسیار عملکرد قابل قبولی دارد و بعنوان الگو از طرف ما به دیگر سازمان و ارگان ها پیشنهاد شده است .
دکتر طاهری بیان داشت : یکی از برنامه های پیش رو، استفاده حداکثری از توانمندی پزشکان خانواده است و خوشبختانه در طی سالهای اخیر تفاهم نامه های و همکاری های خوبی بین وزارت‌ بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با سازمان بهداشت ‌و درمان صنعت نفت صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری ها ادامه دار باشد تا بتوانیم باهم در حوزه سلامت گام های خوبی برداریم و پر تلاش در راستای ارتقای سلامت پیشرو باشیم.

 

دکتر رضا زرگران کارشناس ارشد پزشکی خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش کلیدی پزشک خانواده در سیاست گذاری های حوزه بهداشت و سلامت، تصریح کرد: در بسته سیاست گذاری کشور و برنامه هفتم پزشک خانواده محور اصلی و اولویت است و خوشبختانه در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به این مهم توجه شده و پیاده سازی و اجرای این طرح در حوزه پیشگیری بسیار موثر است که امیدواریم جدی تر گام های بلندی در کشور برداریم.
نیلوفر قاضی مقدم مسئول پرستار خانواده سازمان در پایان این نشست ضمن تقدیر از همکاری های صورت گرفته در خصوص چالش های مطرح شده مواردی را بیان کرد و بر پیگیری جدی در خصوص کارانه مراقبین سلامت تاکید کرد.
گفتنی است در ادامه نخستین روز از این همایش مسئولین تیم سلامت خانواده مناطق ضمن ارائه گزارش عملکرد به بیان چالش ها و مشکلات خود پرداختند که باتوجه به زمان بندی فردا در دومین روز از این همایش مقرر شد چالش ها پاسخ و مشکلات سامانه سلامت نگار بررسی شود.
گفتنی است در ادامه نخستین روز از این همایش مسئولین تیم سلامت خانواده مناطق ضمن ارائه گزارش عملکرد به بیان چالش ها و مشکلات خود پرداختند که باتوجه به زمان بندی فردا در دومین روز از این همایش مقرر شد چالش ها پاسخ و مشکلات سامانه سلامت نگار بررسی شود.

خبر مشهد
خبر مشهد
خبر مشهد
خبر مشهد
رسانه جدید

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ۱۸:۱۵

 

۳۱ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۰۱
تعداد بازدید : ۱۳۹
کد خبر : ۱۵,۷۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید