نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۶

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی ایمنی در محیط کار در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان

بدیهی است ایمنی، از جمله اصول پایداری و بقای هر سازمانی است و توجه به نکات آن می‌تواند سازمان را از خطرات احتمالی مصون نگه دارد و به تدریج زمینه رشد و شکوفایی آن را فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، کلاس آموزشی ایمنی در محیط کار توسط مهندس شاداب ورناصری کارشناس بهداشت حرفه ای و نماینده ی HSE پیمانکار خدمات عمومی این مرکز درمانی، در سالن کنفرانس زنده یاد دکتر نهاوندی جهت کلیه کارکنان تنظیفات و خدمات برگزار گردید.
ورناصری در ابتدا گفت: هدف از HSE تامین سلامت شاغلین می باشد که در سه قالب  Health , Safety , Envirement به معنی بهداشت، ایمنی و محیط زیست قابل بررسی است و بیشترین آسیب در محل کار ناشی از اطلاعات ناکافی از خطرات موجود در محیط کار می باشد.
وی اذعان داشت: بدون شک نکات ایمنی مرتبط با محیط کار از جمله مسائل بسیار مهم در هر سازمانی است که باید با برگزاری جلسات آموزشی از موضوعات مختلف مورد بحث خطاهای احتمالی را بررسی و راه مقابله با آنها را نیز آموزش داد.
ورناصری به عوامل زیان آور در محیط کار از جمله: گرما، نور، صدا، مواد شیمیائی، مواد بیولوژیکی، عوامل ارگونومیک برگه های ایمنی مواد شیمیایی اشاره کرد و گفت: ارگونومی یعنی تناسب کار و شغل با بدن انسان، که در زمان کار باید بدن در یک حالت طبیعی باشد، هل دادن بار همیشه راحت تر از کشیدن آن است و کارگر برای بلند کردن بار باید از خم کردن کمر خودداری نموده و بجای آن زانوها را خم نماید. 
ایشان در ادامه به تشریح وظایف کارفرما و کارگر پرداخت و گفت: وظایف کارفرما آموزش دستورالعمل های ایمنی، نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و تهیه وسایل حفاظت فردی مانند: گوشی(جهت پیشگیری از افت شنوائی)، انواع دستکش، انواع لباس کار، انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی(کفش ایمنی برقکاری باید عایق باشد)، انواع ماسک، عینک جهت جلوگیری از خطرات چشمی(عینک جوشکاری، عینک تراشکاری) کمربند نجات و .... بوده و وظیفه کارگر نیز رعایت کلیه دستورالعمل های ایمنی و استفاده از وسایل حفاظت فردی می باشد.
ورناصری در این کلاس آموزشی موارد ذیل را بصورت مفصل تشریح کرد:
انواع حوادث ناشی از کار 
عوامل زیان آور محیط کار 
وسایل حفاظت فردی
ایمنی کار در ارتفاع
ایمنی کار در جوشکاری و برقکاری

 

ایمنی ورناصری
ایمنی ورناصری
ایمنی ورناصری
ایمنی ورناصری
رسانه جدید

ایمنی ورناصری

۲۷ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۴
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۳۶
کد خبر : ۱۵,۷۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید