نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۴۷

اخبار

مراسم عزادارای امام حسین (ع) در بیمارستان نفت اهواز برگزار شد

همزمان با روز هشتم محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با مشارکت گسترده کارکنان بیمارستان بزرگ نفت اهواز در مسجد حضرت فاطمه (س) این مرکز درمانی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ حجت الاسلام مصطفی عطار روشن ، استاد حوزه و دانشگاه در جمع عزاداران حسینی به تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا و تحلیل آیاتی که امام حسین (ع) از ابتدای حرکت خویش به سمت مکه و از مکه به کربلا قرائت فرموده‌اند، پرداخت.

وی گفت: واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی است و امام حسین (ع) با شهادت خود پیام آزادی‌خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی‌های مقدس باید در آیین‌های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیام و فلسفه عاشورای حسینی دارای مضامین بلندی است که عزتمندی و اقتدار نظام اسلامی در دامان آن شکل گرفته است و این راه باید ادامه یابد.

حجت‌‌الاسلام عطار روشن اظهار داشت: ماه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه تبیین شود.

گفتنی است در این مراسم ابیاتی در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرائت و همچنین حاج احد طرفی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به نوحه سرایی پرداخت و عزاداران حسینی سینه‌زنی و عزاداری کردند.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین علیه سلام (بیستم ماه صفر) ادامه دارد.

عزاداری ماه محرم1403 10
عزاداری ماه محرم1403 9
عزاداری ماه محرم1403 8

عزاداری ماه محرم1403 6
عزاداری ماه محرم1403 5
عزاداری ماه محرم1403 4

عزاداری ماه محرم1403 3
عزاداری ماه محرم1403 2
عزاداری ماه محرم1403 1

۲۴ تیر ۱۴۰۳ ۱۵:۵۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۲۶
کد خبر : ۱۵,۷۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید