نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۴۲

اخبار

در یکی از گرم‌ترین روزهای سال اتفاق افتاد؛

برگزاری مانور تمرینی امداد و نجات در شرکت نفت و گاز مارون

مانور تمرینی امداد و نجات در ایستگاه تزریق گاز شرکت نفت و گاز مارون برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، تجارب حاصل از حوادث صنعتی در مناطق عملیاتی باعث شد تا اهمیت برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه و تمرین انجام وظایف محوله در شرایط اضطراری برای بهنگام سازی ظرفیـت هـای مدیریت بحران و افزایش توان آمادگی در بحران ‌ها روز به روز بیشتر مشخص گردد.

 

با توجه به موقعیت حساس مجموعه های عملیاتی نفت در استان خوزستان و مسیرهای صعب العبور برخی تأسیسات نفتی، جهت ارائه خدمات رسانی درمانی سریع و به موقع در حوادث صنعتی، استفاده از آمبولانس هوایی به منظور انتقال و جابه جایی مصدومین حاد در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین راه حل می‌باشد. 

به همین علت در سال گذشته به همت مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قراردادی برای تامین بالگرد امدادی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد تا انتقال مصدومین در حوادث صنعتی به مجموعه‌های درمانی با سهولت و سرعت بیشتری انجام پذیرد.

از ابتدای عقد این قرارداد تا کنون چندین مانور پیش بیمارستانی تمرین و اجرا شده است. برنامه ریزی و استمرار این مانورها باعث افزایش هماهنگی بین بخشی و درون بخشی شده و اجرای مانورِ متناسب با هر محیط عملیاتی به صورت دوره ای ، موجب تقویـت ظرفیـت هـای عملیاتی و مدیریتی در شرایط اضطرار گردیده است. 

به همین منظور در روز چهارشنبه 20 تیر ماه، یکی از گرم ترین روزهای سال جاری، در ایستگاه تزریق گاز شرکت نفت و گاز مارون ، مانور امداد و نجات برنامه ریزی و اجرا شد تا با شبیه سازی حوادث صنعتی، اقدامات متناسب با شرایط متفاوت حادثـه تمرین شده و توان پاسخگویی کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در مناطق عملیاتی، اورژانس پیش بیمارستانی و کادر پروازی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مانور ایستگاه تزریق گاز مارون 6

مانور ایستگاه تزریق گاز مارون 3
مانور ایستگاه تزریق گاز مارون 2
مانور ایستگاه تزریق گاز مارون 1

۲۴ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۲۵
کد خبر : ۱۵,۷۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید