نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۴۶

اخبار

در سال گذشته 253 هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز استفاده کردند

علاوه بر پذیرش ، نمونه‌گیری و انجام تست‌های آزمایشگاهی در آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز ، نمونه‌گیری از بیماران در 8 مرکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز و همچنین در مرکز طب صنعتی نیز انجام می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز تمامی آزمایشات مورد نیاز بیماران بجز آزمایشات ژنتیک انجام می‌پذیرد. این آزمایشگاه شامل ‌بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، الکتروفورز، ایمونولوژی و سرولوژی، هورمون‌شناسی، میکروب‌شناسی، قارچ‌شناسی، انگل‌شناسی، تجزیه ادرار، بانک خون تست‌های انعقادی و پاتولوژی می‌باشد و در سال گذشته 253 هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز استفاده کردند.

 

انجام 8 هزار و 600 آزمایش در واحد پاتولوژی 

در سال گذشته قریب به پنج هزار مورد آزمایش پاتولوژی و سه هزار و 600 مورد آزمایش سیتولوژی در آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام گرفته است.

علاوه بر پذیرش ، نمونه‌گیری و انجام تست‌های آزمایشگاهی در آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز ، نمونه‌گیری از بیماران در 8 مرکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز و همچنین در مرکز طب صنعتی نیز انجام شده و نمونه‌ها به آزمایشگاه پلی کلینیک شهدای نفت جهت انجام تست‌های آزمایشگاهی ارسال می‌گردد.

 این مجموعه از سال 1400 در راستای رفاه حال مراجعین و افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش صنعت نفت سامانه جوابدهی آنلاین آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز را به نشانی https://javabeazmayesh.piho.ahv.org   راه‌اندازی نموده تا امکان دسترسی به پاسخ آزمایشات تسهیل گردد.

آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز از شهریورماه سال 1401 در روز‌های پنجشنبه نیز جهت انجام کلیه تست‌های تخصصی و فوق تخصصی فعال شده است. همچنین از ابتدای سال جاری آغاز فرآیند پذیرش و نمونه‌گیری از ساعت ۶:۴۰ صبح در آزمایشگاه برنامه ریزی و اجرا شده است.

در این آزمایشگاه علاوه بر تلاش‌های همه جانبه در خصوص اجرای کامل استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی ، جهت ارتقاء کیفیت خدمات یکی از بهترین برنامه های نرم افزاری کنترل کیفی مراکز آزمایشگاهی نصب شده  و مورد استفاده قرار گرفته است. کلیه نتایج آزمایشگاهی در این نرم افزارها وارد می‌شود و موارد خارج از رنج نرمال بلافاصله رصد شده و کلیه تجهیزات آزمایشگاهی و فرآیند اجرای کار بررسی شده و در صورت نیاز تست تکرار خواهد شد. استفاده از برنامه های کنترل کیفی میزان خطای آزمایشگاهی را به میزان بسیار زیادی کاهش داده است.

 

عضویت آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز در انجمن علوم آزمایشگاهی ایران

آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز در سال 1402 به عضویت انجمن علوم آزمایشگاهی ایران در آمده است. با همکاری و هماهنگی این انجمن کنترل کیفی نتایج آزمایشات به شکل موثرتر و فعال‌تری صورت می‌گیرد. در آینده نزدیک نیز این آزمایشگاه همکاری خود را با «مرکز کنترل کیفی جهانی راندوکس» آغاز خواهد کرد.

در جهت رفاه حال مراجعین و استفاده ایشان از خدمات در دسترس ، بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با 3 مرکز ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطح شهر اهواز عقد قرارداد نموده است و با توجه به مراجعه بخشی از جمعیت تحت پوشش به این مراکز ، روند اجرای استانداردهای کنترل کیفی نتایج آزمایشگاهی مرتبا بررسی شده تا از صحت نتایج آزمایشگاه‌های طرف قرارداد نیز اطمینان حاصل شود.

ارتقاء سیستم هموویژولانس در بانک خون آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز موجب شد بانک خون این بیمارستان موفق به دریافت لوح تقدیر از سازمان انتقال خون استان خوزستان به عنوان بانک خون برتر استان گردد.

 

۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۲۸
کد خبر : ۱۵,۷۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید