نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۴:۲۴

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی تب دنگی در بهداشت ودرمان صنعت نفت غرب کشور

کلاس آموزشی آشنایی با علائم و نشانه‌های تب دنگی و سایر بیماری‌های منتقل از پشه آئدس روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در سالن کنفرانس پلی کلینیک ۱۲ فروردین برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت غرب کشور : دکتر سبحان محسن زاده پزشک خانواده در این کلاس در مورد راه های انتقال، علائم ، دوره نقاهت ، راه های پیشگیری و درمان تب دانگی مطالب آموزشی را ارائه نموده و هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای دانش و آگاهی همکاران  برشمرده و بیان کرد آموزش و اطلاع رسانی مباحث مربوط به راه‌های کنترل انتشار پشه آئدس و آشنایی با علائم بیماری‌های شایع ناشی از آن به‌خصوص بیماری تب دنگی ضروری‌ترین اصل در پیشگیری از انتقال این بیماری است . 

دکتر محسن زاده افزود :اغلب این بیماری بدون علامت است، اما می‌تواند با تب و سردرد و حتی دانه‌های جلدی و خونریزی همراه باشد. واکسن این بیماری وجود دارد، اما به دلیل محدود بودن به افرادی می‌زنند که یک بار به این بیماری دچار شده باشند.

دکتر محسن زاده در ادامه بیان کرد: این بیماری از طریق تنفس منتقل نمی‌شود. اگر فرد مبتلا در مراحل اولیه بیماری باشد به این معنی که ویروس در جریان خون او باشد، در اثر گزش بندپا از خون بیمار ویروس تکثیر می‌شود و به فرد دیگر منتقل می‌شود.

پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت  نفت  غرب کشور در پایان گفت :درمان این بیماری پیچیده نیست و می‌توان با مصرف مایعات و استامینوفن آن را کنترل و درمان کرد. اما آنچه اصلا نباید در دوره این بیماری مصرف کرد؛ ژلوفن، بروفن و آسپرین است.

مصرف مایعات دارای اهمیت است و با سرم درمانی می‌توان شدت علائم را کاهش داد، احتمال مرگ‌ومیر در این بیماری تنها یک درصد می باشد .

2


4
3
1
۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۸۷
کد خبر : ۱۵,۷۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید