نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶

اخبار

حضور مشاور امور بانوان منطقه فارس در نشست سالانه شبکه مشاوران امور زنان و خانواده صنعت نفت + گزارش تصویری

نشست سالانه شبکه مشاورین امور زنان و خانواده صنعت نفت، به منظور دانش افزایی این مشاوران در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، در این نشست که با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مریم مقدسی، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و دیگر مشاورین صنعت نفت برگزار شد، دکتر خزعلی، ضمن عرض تبریک به رییس‌جمهور جدید بیان کرد: امیدواریم مسیر سازندگی و بالندگی کشور روز به روز به دست رئیس‌جمهورهایی که منتخب مردم هستن بیش از پیش انجام گیرد و برای زنان و خانواده به صورت ویژه نگاه حمایت‌گرانه و نگاه پشتیبان وجود داشته باشد.


وی افزود: در دوره گذشته با وجود کوتاهی مدت، حرکت های خوبی برای بانوان انجام گرفت، در دولت مردمی در سند تحول یکی از چهار محور اصلی را خانواده قرار داد و در خیلی از قوانین تاکید بر این بود که حتما مسأله خانواده و زنان مورد توجه قرار گیرد.


دکتر خزعلی ادامه داد: در اولین ماه‌های دولت مسئله ارتقای پست مشاورین و هم ترازی با معاون وزیر یا وابستگی به دستگاه، این مسئله به رسمیت شناخته شد و همچنین مصوب شد که حتما این مشاورین در شوراهای اصلی شرکت داده شوند، لذا ما گزارش از دستگاه‌ها می‌خواستیم ، بحمدالله در بسیاری از دستگاه‌ها این مسئله اتفاق افتاد.


وی افزود: یک درصدی که مصوب شد، یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به صورت تکلیفی و این مسئله راه را باز کرد برای آنکه بتوانند هم مشاورین هم مدیر کل بانوان در استان ها وارد مرحله عملیاتی شوند و بسیاری از طرح ها را به اجرا بگذارند و مطالبه گر باشد.


معاون رییس‌جمهور افزود: کارهای دیگری که برای اولین بار برای زنان انجام شد ، بیمه اجتماعی زنان روستایی بود ، با توجه به امکاناتی که برای زنان در روستا در نظر گرفته شد باعث گردید برخی بانوان از شهرها به روستا مهاجرت کنند، مانند تسهیلات کارآفرینی خانگی به صورت ویژه تسهیلات و دادن مجوز در سال گذشته از دو میلیون ششصد شغلی که ایجاد شده در دولت شهید رئیسی ۴۱ درصد متعلق به بانوان است.


وی ادامه داد: همچنین در سفرهای استانی برای اولین بار ما مصوبات زن و خانواده را داشتیم برای آموزش زنان برای ارتقای وضعیت زنان در محیط های مختلفی که هستند و توانمند سازی بانوان در مشاغل و کارآفرینی ، بیمه ناباروری برای زوجین ، بیمه زنان باردار تا زمان پایان شیردهی، بیمه کودکان تا قبل از ۷ سالگی ، و سبدهای غذایی که برای دهک‌های پایین در نظر گرفته شد.


بر اساس این گزارش، در روز دوم این گردهمایی، برنامه های آموزشی با عناوین سیر تحول رویکردهای مهم در حوزه زنان و خانواده و چالش های حقوقی زنان و خانواده در جامعه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) صورت پذیرفت.


گفتنی است؛ مشاورین امور بانوان از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست سالانه حضور داشتند و بنفشه زندی لک؛ مشاور امور بانوان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس نیز در این گردهمایی دو روزه شرکت نمود.

 

(گزارش تصویری)

نشست سالانه مشاوران بانوان 11

نشست سالانه مشاوران بانوان 12
نشست سالانه مشاوران بانوان 8

نشست سالانه مشاوران بانوان 5

نشست سالانه مشاوران بانوان 10
نشست سالانه مشاوران بانوان 7
نشست سالانه مشاوران بانوان 6

نشست سالانه مشاوران بانوان 2

نشست سالانه مشاوران بانوان 1

نشست سالانه مشاوران بانوان 4

نشست سالانه مشاور امور بانوان  

 

۱۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲۰۳
کد خبر : ۱۵,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید