نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

اخبار

برگزاری جلسه آموزشی مدیریت بحران و اورژانس پیش بیمارستانی در بیمارستان نفت مسجدسلیمان

جلسه آموزشی مدیریت بحران در هجم انبوه بیماران و اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث صنعتی در این مرکز درمانی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، این جلسه توسط دکتر آریان دلپسند مسئول مدیریت بحران پدافند غیر عامل بهداشت و درمان نفت اهواز با حضور کلیه اعضای تیم بحران بیمارستان برگزار شد.
دکتر دلپسند اظهار داشت: مدیریت بحران در بیمارستان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول زمانی است که بیمارستان با هجوم انبوه بیمار مواجه می گردد و دسته دوم نیز زمانی است که خود بیمارستان از نظر ساختاری دچار اختلال می گردد( در حوادثی همچون آتش سوزی، قطع برق، زلزله و ... ).
وی افزود: از نظر هجوم انبوه بیمار در حوادث صنعتی وجود طرح اورژانس پیش بیمارستانی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات مراقبتی و درمانی خواهد داشت، لذا باید تلاش کرد فرآیند اجرای اورژانس پیش بیمارستانی بصورت طرحی مهم و اساسی اجرائی گردد.
دکتر دلپسند ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای پروژه پیش بیمارستانی بیشتر در حیطه صلاحیت شرکتهای صنعتی مناطق عملیاتی است و بیمارستان نقش چندانی در آن ندارد، تعامل، همکاری و هماهنگی با شرکتهای صنعتی فعال در هر منطقه بسیار ضروری می باشد.
وی گفت: در حوادث صنعتی محیط بروز حادثه به منطقه HOT  وCold  تقسیم می شود. نیروهای اعزامی بیمارستان به محیط حادثه حق ورود به منطقه HOT را نداشته و وظیفه ورود به این منطقه بر عهده نیروهای امداد و نجات وابسته به واحدهای ایمنی و آتش نشانی است و نیروهای اعزامی از بیمارستان فقط صلاحیت ورود به منطقه cold ، تریاژ بیماران در این منطقه و اعزام و انتقال آنها به بیمارستان را دارند.
دکتر دلپسند گفت: در زمان تریاژ بیماران در حوادث صنعتی بیماران به چهار گروه دارای تگ های سبز، نارنجی، قرمز و سیاه تقسیم می شوند. تگ سبز برای مصدومین است که آسیبهای کمی داشته و قادر به راه رفتن بوده و تگ سیاه نیز مربوط به متوفیان ناشی از حادثه است، در انتقال بیماران به بیمارستان اولویت انتقال بیماران است که دارای رنگ نارنجی و قرمز بوده و این گروه از بیماران اولویت انتقال خواهند داشت.
ایشان ادامه داد: سطوح اعلام وضعیت بحران در بیمارستان به سه سطح زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می گردد. وضعیت زرد حالت آماده باش سطح پایین، وضعیت نارنجی حالت آماده باش سطح بالا می باشند.
وی گفت: پس از پایان بحران وضعیت سفید توسط فرماندهی حادثه اعلام می گردد اما باید به به این نکته توجه کرد که پس از پایان وضعیت قرمز و اعلام وضعیت سفید ترخیص نیروهای فراخوان شده باید به تدریج صورت پذیرد.
ایشان در پایان  به سوالات اعضای شرکت کننده در جلسه پاسخ داد.

 

دکتر دلپسند
دکتر دلپسند
دکتر دلپسند
دکتر دلپسند
دکتر دلپسند
رسانه جدید

۲۰ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۵۸
کد خبر : ۱۵,۷۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید