نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ ۰۳:۳۷

اخبار

بیش از ۱۴۳ هزار خدمت دندانپزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ارائه شد

سرپرست خدمات دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: افزون بر ۱۴۳ هزار خدمت دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ توسط تیم دندانپزشکان این مجموعه ارائه شده است

دکتر نوید جهان بخش‌زاده در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بیان کرد: خدمات ارائه شده تیم خدمات دندانپزشکی در سال 1402 نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود 11 درصد افزایش داشته است.

 وی در ادامه به تشریح خدمات واحد دندانپزشکی پرداخت و گفت: در سال گذشته 104 هزار بیمار به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه نموده و افزون بر ۱۴۳ هزار خدمت شامل معاینه و مراقبت، خدمات ترمیمی، پیشگیری، کشیدن دندان (خلفی-قدامی-عقل)، پالپوتومی و درمان ریشه، جرم گیری ، اعمال جراحی دندان و رادیوگرافی ارائه شده است.

دکتر جهان بخش‌زاده با اعلام اینکه این خدمات در کلینیک های دندانپزشکی در ۸ مرکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز ، کلینیک های دندانپزشکی بیمارستان بزرگ نفت و معاونت بهداشت و طب صنعتی و کلینیک های دندانپزشکی واقع در ۴ مرکز عملیاتی از جمله پیراحفاری ، ستاد مارون ، شیرین سازی و آموزش و فنون به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است عنوان کرد: طی سال گذشته بطور میانگین روزانه 400 خدمت در نوبت‌های صبح و عصر به مراجعین ارائه شده است.

سرپرست خدمات دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ادامه یادآور شد: علاوه بر 38 دندانپزشک که در مجموعه بهداشت و درمان اهواز مشغول به خدمت می‌باشند، 2 نفر دندانپزشک متخصص جراحی لثه نیز با این مجموعه همکاری می‌نمایند.

دکتر جهان بخش‌زاده با توضیح اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با دو مرکز رادیولوژی تخصصی فک و صورت، یک دندانپزشک متخصص ریشه دندان و یک متخصص دندانپزشکی اطفال در سطح شهر اهواز قرارداد منعقد کرده است گفت: این بهداشت و درمان در شهرستان‌های دزفول، رامهرمز، باغملک، شوشتر و اندیمشک نیز جهت ارائه خدمات دندانپزشکی با کلینیک‌های دندانپزشکی این شهرستان‌ها اقدام به انعقاد قرارداد نموده است.

وی با بیان اینکه پروسه نوبت‌دهی واحدهای دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به طور کامل به صورت آنلاین انجام می‌شود گفت: از اواخر آذرماه سال گذشته به علت درخواست‌های مکرر مراجعین و در جهت رفاه حال این عزیزان، تدابیری اندیشیده شده تا خدمات گیرندگان جهت اخذ نوبت دندانپزشکی با مراجعه به سایت نوبت‌دهی به آدرس اینترنتی http://nobat.ahv.piho.org   برای دریافت نوبت اقدام نمایند و روند اخذ نوبت نسبت به قبل تسهیل شده است.

وی همچنین یادآوری کرد: این سامانه هر روز ساعت ۱۰ صبح بروزرسانی می‌شود.

دکتر جهان بخش‌زاده با توضیح اینکه بیماران در مرحله نخست از سوی دندانپزشک معاینه و طرح درمان مشخص خواهد شد گفت: درمان‌های اولیه شامل ترمیم دندان، کشیدن دندان و پانسمان دندان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمار به درمان‌های تخصصی‌تر از قبیل درمان ریشه، جراحی دندان، جراحی لثه ، جرم‌گیری و ... نیاز داشته باشد به بخش‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

سرپرست خدمات دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مدت زمان انتظار جهت دریافت درمان‌های تخصصی از قبیل درمان ریشه، جراحی لثه و جراحی دندان را حداکثر یک هفته اعلام کرد.

گفتنی است در حال حاضر بالغ بر 82 هزار نفر از بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

۱۹ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۳۲
تعداد بازدید : ۶۸۲
کد خبر : ۱۵,۷۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید