نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ ۰۳:۳۲

اخبار

برگزاری سومین همایش سالانه شورای تخصصی سلامت روان در اردبیل

سومین همایش سالانه شورای تخصصی سلامت روان به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در استان اردبیل با حضور مهندس میرسعید سید متین مدیر عامل شرکت گاز استان، مهندس سید حجت مدنی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان، دکتر بهروز عظیم زاده رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور و با حضور اعضای شورای تخصصی سلامت روان در روز شنبه 16 تیرماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در ابتدا این نشست مهندس میرسعید سید متین مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ابتدای صحبت خود ضمن عرض خیر مقدم به فعالان حوزه سلامت روان در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ابراز امیدواری کرد که در مدت حضور در استان اردبیل ساعت های خوشی را سپری کنند و همچنین حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در ارائه خدمات بهداشتی و درمان گفت: خوشبختانه در طی این سالها بهداشت و درمان در حوزه شناسایی بیماری ها، حوزه پیشگیری و درمان اقدامات خوبی را انجام داده است اما باید در کنار سلامت جسمی باید به بُعد سلامت روان کارکنان هم توجه شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود : باید به حوزه اشاعه فرهنگ سلامت روان توجه کنیم  و با پیگیری و کنترل بیماری ها سطح سلامت روان را ارتقاء دهیم.

 

دکتر عظیم زاده رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مدیران نفت و گاز منطقه استان اردبیل در برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد که خروجی این همایش ها تاثیر گذار در بهبود عملکرد ارائه خدمات درمانی باشد.

 

وی ادامه داد: بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور با تحت پوشش سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و استان اردبیل به جمعیت نزدیک به 22 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه میکند و مسئولیت خطیری در حمایت از سلامت کارکنان را بر عهده دارد و تلاش می نماییم با حفظ و ارتقاء سطح سلامت جمعیت تحت پوشش و پیاده سازی برنامه های عملیاتی، شاهد ارتقاء‌ در مولفه های سلامت روان در منطقه هم باشیم.

 

دکتر عظیم زاده تصریح کرد : سلامت روان و توجه به آن در تمام عرصه های زندگی از جمله زندگی فردی، اجتماعی و شغلی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی توجهی به آن می تواند در کاهش کارایی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمی و روانی تاثیرگذار باشد.

 

در ادامه این نشست دکتر سعید گران پی، رئیس شورای تخصصی سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ابتدا صحبت خود گزارشی از شورای تخصصی سلامت روان را ارائه کرد و هدف از برگزاری این  اجلاس را بررسی مسائل مهم و راهکارهای بهبود سلامت روان در کارکنان و خانواده بزرگ صنعت نفت و همچنین تدوین برنامه عملیاتی عنوان کرد و گفت : خوشبختانه در طی این دو سال اخیر که شورای تخصصی سلامت روان تشکیل شده شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت روان در کل مناطق هستیم و حقیقتا در این زمینه بعنوان قوی ترین تیم در حال فعالیت هستیم و در حوزه سواد سلامت روان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

دکتر گران پی اظهار داشت : وظیفه و رسالت شورای تخصصی سلامت روان در صنعت نفت به صورت تخصصی، ارائه راهکار به منظور بهبود ارائه خدمات سلامت روان به جمعیت تحت پوشش است و موضوع سلامت روان در جامعه، سامان دهی و ارتقای برنامه عملیاتی سلامت روان، خودمراقبتی در حوزه سلامت روان، افزایش سواد سلامت روان در خانواده، غربالگری و پیگیری موثر معاینات دوره ای کارکنان و خانواده از مهم ترین اهداف و‌ برنامه های شورای تخصصی سلامت روان  است.

 

دکتر کوروش هاشمی ‌اصل رییس سلامت خانواده سازمان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین حوزه های سازمان  بهداشت و درمان صنعت نفت  ، سلامت خانواده بشمار میرود ،گفت : یکی از گام های مهم برداشته شده درحوزه پزشکی خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت خانواده بوده و با توجه به بازدیدهای نمایندگان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر در کشور حوزه پزشکی خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بی بدیل در حال ارائه خدمات است.

 

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای شورای تخصصی سلامت روان و رابطین از اقصی نقاط کشور در خصوص چالش ها و مشکلات مناطق خود مواردی را مطرح و بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه خدمات سلامت روان به جمعیت پیرامونی بعمل آمد.  همچنین سومین همایش سالانه تخصصی سلامت روان سازمان به همت دکتر نادر مقدم مسئول مرکز سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در طی 2 روز در استان اردبیل برگزار شد.
۱۶ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۸۳۳
کد خبر : ۱۵,۷۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید