نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۱۴

اخبار

بازدید بهداشتی و برگزاری دوره آموزشی «تب دنگی»

بازدید بهداشتی و دوره آموزشی «تب دنگی» ویژه کارکنان خدمات آشپزخانه شرکت های گاز استان ایلام و پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور : علی مهری کارشناس بهداشت عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور گفت: با توجه به گزارش موارد وارده بیماری تب دنگی و استقرار پشه آئدس در برخی استان ها بازدید بهداشتی  و  کلاس آموزشی در خصوص بیولوژی پشه آئدس و بیماری هایی که منتقل می کند؛  به منظور حساس سازی و افزایش آگاهی کارکنان خدمات آشپزخانه شرکت های نفت و گاز استان ایلام برگزار شد.

علی مهری در این نشست اظهار داشت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه هایی به نام آئدس منتقل می‌شود. این ویروس، چهار نوع ویروس دنگی را شامل می‌شود که هر کدام می‌توانند علت ابتلا به تب دنگی شوند.

این کارشناس ادامه داد: افزایش ابتلا به تب دنگی معمولاً در مناطق گرمسیری اتفاق می‌افتد، زیرا پشه های ناقل آن در این مناطق به راحتی می‌توانند رشد و تکثیر کنند. همچنین، باران‌های زیاد و تجمع آب در ظروف و اشیاء مختلف می‌تواند محیط مناسبی برای تکثیر این گونه از پشه ها فراهم کند.

علی مهری عنوان کرد: انسان ممکن است از طریق نیش پشه‌های حامل ویروس دنگی به این بیماری مبتلا شود. وقتی یک پشه حامل ویروس دنگی انسانی را نیش می زند، ویروس وارد سیستم خونی او می‌شود و عفونت را آغاز می‌کند

او بیان داشت: برای پیشگیری از تب دنگی، مهم است که از در معرض نیش پشه‌ها بودن در مناطق خطرناک پرهیز کرده و از روش‌های حفاظت شخصی نظیر استفاده از اسپری ضد پشه، پوشیدن لباس‌های مناسب در محل کار و استفاده از پنجره‌ها و درها با توری استفاده کرد. همچنین، برنامه‌های کنترل پشه‌ها و حذف محل‌های آب راکد نقش مؤثری در کاهش ابتلا به تب دنگی دارند.

در پایان علی مهری کارشناس بهداشت عمومی افزود : بهترین ارزانترین و راحت ترین راه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رعایت کردن بهداشت فردی می باشد .

 
5
4
2
1

 

۱۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۷۳
کد خبر : ۱۵,۶۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید