نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۲:۴۸

اخبار

تسهیل ارائه خدمت درمانی در بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با اشاره به اهمیت منطقه و اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل خدمات درمانی به کارکنان صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر گفت : در شهرستان ماهشهر بیش از 20 شرکت پتروشیمی فعال می باشد که حدود 20 هزار نفر جمعیت طبی بشمار میروند، ما تمام تلاش خود را در راستای تسهیل خدمات درمانی به جمعیت تحت پوشش بکار بستیم تا رضایت مراجعین به شکل مطلوب حاصل گردد.

دکتر بهنام شجاعی در خصوص حضور خود و  در جهت ایجاد هماهنگی و همکاری با مجموعه های نفتی در منطقه در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی گفت :  در رابطه با ایجاد هماهنگی با مجموعه های نفتی دیدارهایی با مدیران عامل پتروشیمی ها و رییس سازمان منطقه ویژه انجام شد و  جلسات متعددی با مسئولین روابط کار ، نیروی انسانی ، روابط عمومی ، بهداشت و HSE  پتروشیمی ها داشتیم تا نظرات آنها را در خصوص ارتقاء بهاشت و درمان دریافت کنیم .

وی بیان کرد  : بسیاری از تغییراتی که در سیستم بهداشت و درمان نفت اعمال شد، ماحصل جمع آوری دغدغه های مدیران پتروشیمی ها بود،بعنوان مثال یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده ، مسئله عدم خدمت رسانی به جمعیت کثیری از کارکنان دارای بیمه تامین اجتماعی بود، این جمعیت در مورد بعضی از پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی کارون 100 درصد پرسنل را شامل می شد، در این رابطه ما اقدام به بستن قرارداد سرپایی با بیمه سلامت و تامین اجتماعی نمودیم تا بتوانیم به کلیه کارکنان صنایع پتروشیمی و نفت خدمت رسانی نماییم.جلسات متعددی که با مسئولین پتروشیمی های منطقه داشتیم ، کمک شایانی به مشخص شدن نقاط قوت ما و نیازهای منطقه نمود و توانستیم خیلی سریع با نیاز سنجی و اولویت بندی در جهت بالا بردن رضایت خدمت گیرندگان عمل نماییم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال اینکه در بازه زمانی حضور خود چه مراکز درمانی یا تجهیزاتی اضافه شده است، بیان داشت : در این مدت درمانگاه خانواده بعثت که جهت بازسازی تخلیه و متروکه بود مجددا بازسازی و فعال گردید.بلافاصله سیستم فاضلاب و بهداشتی مورد تعمیر قرار گرفت ، ساختمان درمانگاه جهت تعمیر اساسی مورد ارزیابی قرار گرفت. بخشهایی از درمانگاه رنگ آمیزی شد. بودجه جهت تعمیرات مصوب شد و هم اکنون قسمت پذیرش در حال تعمیر اساسی می باشد. سایر تعمیرات اساسی از جمله تخریب و بازسازی مجدد اورژانس، ادغام اتاقها ، تعویض پنجره ها و سقف وسیستم روشنایی در شرف انجام می باشد.

وی در ادامه گفت : پلی کلینیک چمران که از آن تنها بعنوان کلینیک خانواده استفاده می شد احیا گردید و شکل واقعی پلی کلینیک را به خود گرفت به گونه ای که رشته های تخصصی و اکثر رشته های فوق تخصصی در آن ارائه می شوند. البته دو رشته قلب و ارتوپدی به دلیل نیاز مبرم به اکوکاردیوگرافی و رادیولوژی در بیمارستان باقی ماندند. درواقع احیاء پلی کلینیک چمران در راستای استفاده از نرم افزار سلامت نگار بود که با بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت برای بیماران سرپایی سازگار است و قابلیت اجرا در بیمارستان در کنار نرم افزار بیمارستانی را نداشت. به این ترتیب همه کارکنان پتروشیمی ها و شهروندان دسترسی به پزشکان متخصص خواهند داشت . در چند روز اخیر تا اخذ مجوزهای مربوطه از معاونت درمان و سازمان تامین اجتماعی در بعضی رشته ها اختلالاتی در اتصال به سامانه های بیمه ای وجود خواهد داشت که به تدریج در روزهای آتی رفع خواهد شد. با اختصاص سه خط تلفن نوبت تلفنی و با استقرار سامانه نوبت دهی اینترنتی دریافت نوبت به مراجعین تسهیل گردید.

دکتر شجاعی اظهار داشت : کلینیک شهید بهشتی نیز در حال توسعه می باشد. از جمله موارد قابل ذکر راه اندازی کیلنیک های تغذیه، دیابت ، فیزیوتراپی و افزایش و مکانهای کلینیک ( 7 اتاق) ، راه اندازی کلینیک های عصر، افزایش کلینیک های صبح ، آماده سازی اتاق اکو و سونوگرافی ، اقدام به خرید دستگاه سونوگرافی و اکو می باشد. اقدام به اصلاح ساختار رادیولوژی ، خرید دستگاه رادیولوژی DR ، نصب پنجره های UPVC ، تجهیز آزمایشگاه تنها گوشه های از بروزرسانی و تجهیز درمانگاه شهید بهشتی می باشد.

وی در ادامه بیان کرد : در بیمارستان نفت ماهشهر نیز با راه اندازی بخش درمانگاه سرپایی در کنار اورژانس با ظرفیت 6 تخت مجزا برای آقایان و خانمها بدون نیاز به تریاژ و ثبت فرمهای متعدد دسترسی بیماران به خدمات درمانی آسانتر گردیده است.با راه اندازی اتاق عمل سرپایی علاوه بر کاستن از بار اتاق عمل عملهای جراحی سرپایی با سرعت بالاتر و بدون نیاز به آمادگی های خاص انجام می شود.ساخت اتاق استراحت پزشک اورژانس نیز از موارد بسیار مهم بود که درمدت کوتاهی انجام شد.شروع هم زمان بازسازی سه بخش که سالها راکد مانده بود و تعمیر زیرساخت های آنها موجب افزایش حداقل 70 تخت به تخت های فعال بیمارستان می شود.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر گفت : ساخت بخش LDR  ( زایمان بدون درد) و تجهیز آن تحول بزرگی در فرآیند زایمان مادران باردار و رضایتمندی مراجعین منطقه ماهشهر بدنبال خواهد داشت. این امر در جهت ترغیب مادران به بارداری و زایمان طبیعی در جهت سیاستهای فرزندآوری می باشد.

دکتر شجاعی افزود : اعزام پزشکان عمومی و متخصص مغز و اعصاب به اهواز جهت آموزش راه اندازی تله استروک ( ویژه درمان سکته های مغزی ) کمک شایانی به درمان فوری بیماران مبتلابه سکته مغزی خواهدکرد . استقرار 24 ساعته نیروی انتظامی در اورژانس بیمارستان نیز موجب سرعت بیشتر در روند رسیدگی به بیماران تصادفی و حادثه ای شده است.

وی در خصوص دیگر افدامات گفت : نصب پنجره های UPVC ساخت اتاقهای جدید پذیرش وصندوق اورژانس ، بازسازی وتجهیز دو اتاق تجهیزات پزشکی ، تعمیر وتجهیز دو اتاق جهت درمان غیر مستقیم ، تعمیر آسانسورهای بیمارستان واخذ استاندارد برای اولین بار، تهیه نقشه های اتوکد بیمارستان ، خرید ونصب سه درب سربی اتوماتیک جهت رادیولوژی ، تعمیر ، رنگ آمیزی ، نصب ام دی اف وتجهیز اتاق تاسیسات ، تعمیر انبار سوله بیمارستان ، جذب 5 تکنیسین اتاق عمل و 4 تکنیسین بیهوشی و راه اندازی اتاق عمل عصر ( در مراحل پایانی راه اندازی است ) . تعمیر و تجهیز کامل 3 آمبولانس و اضافه شدن آنها به ناوگان حمل ونقل بیمارستان تنها گوشه ای از اقدامات همکاران زحمتکش اینجانب دربیمارستان بوده است .

دکتر شجاعی در پاسخ به سوال خدمات ارائه شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت : درحوزه مسئولیت های اجتماعی نفت بصورت مداوم برنامه های اردوهای جهادی ویزیت رایگان و اعطای دارو و انجام آزمایشات بصورت رایگان در مناطق محروم صورت پذیرفته است . به بیماران بی بضاعتی که ازطرف کمیته امداد امام خمینی ، بهزیستی و امام جمعه شهرمعرفی شده اند تخفیف از 20درصد تا 50درصد و گاه 100درصد هزینه ها داده شده است . دو پزشک درشیفت های صبح و عصر و یک پرستار درشیفت صبح پیرو مصوبه شورای راهبردی به درمانگاه شهید سلیمانی سپاه پاسداران اختصاص داده شده است . همچنین روزانه یک پزشک به دستور فرماندار شهرستان به بانک خون شهرستان ماهشهر اختصاص یافته است . تامین پزشک ودارو جهت برگزاری ویزیت رایگان از سوی هلال احمر نیز توسط بهداشت و درمان نفت ماهشهر انجام می شود. برگزاری میزهای سلامت شامل اندازه گیری فشارخون ، اندازه گیری قند خون ، ویزیت وداروی رایگان بصورت دوره ای در مناطق محروم نیز از جمله فعالیت های بسیج جامعه پزشکی نفت درحوزه مسئولیت های اجتماعی می باشد. درزمینه پدافند غیر عامل نیز جلسات متعددی برگزار گردید و آمادگی لازم برای مقابله با بحران ایجاد شد که واکنش سریع و مطلوب رسیدگی به مصدومین حادثه پتروشیمی رازی موید این موضوع می باشد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص برنامه خود در جهت پیشبرد اهداف و افزایش کیفیت و کمیت خدمات عنوان کرد : درجهت افزایش کیفیت و کمیت خدمات کارهای خوبی انجام شد و همچنان طبق برنامه ریزی ها درحال انجام می باشد. مهمترین اقدام ما بستن قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی و سلامت است که در روزهای پایانی خود بسر میبرد . بدین ترتیب علاوه بر قابل استفاده شدن کلیه خدمات برای پرسنل قراردادی و پیمانکاری پتروشیمی ها ، همه مردم شهر ماهشهر ، چمران و حومه میتوانند ازخدمات بهداشت و درمان نفت استفاده نمایند .

وی در ادامه افزود: درجهت افزایش رضایتمندی پرسنل با بالابردن دستمزد پزشکان عمومی و متخصص و سایر کادر درمان انگیزه خدمت رسانی را بالاتر برده ایم. همچنین با استخدام پزشکان متخصص جدید از جمله جراح مغز و اعصاب 24 ساعته و جذب سایر تخصص هاو فوق تخصص ها کیفیت خدمات افزایش یافته است . بابعضی از متخصص های خوش نام نیز صحبت هایی بعمل آمده است که بزودی به جمع ما خواهند پیوست .

دکتر شجاعی اظهار داشت : دسترسی سریع بیماران مزمن به داروهای تخصصی بدون نیاز به مراجعه به متخصص و تجویز داروهای تخصصی توسط پزشکان خانواده ، نوشتن سونوگرافی توسط پزشکان عمومی و برداشتن محدودیت در درخواست آزمایشات پزشکان عمومی نیز رضایتمندی را بهمراه داشته است.

وی تصریح کرد : پزشکان مستقر در مراکز اورژانس کارخانه های پتروشیمی نیز با دسترسی به نرم افزار سلامت نگار می توانند داروهای تخصصی بیماران را وارد نمایند تا کارمندان و کارگران عزیز در اولین فرصت با مراجعه به داروخانه درمانگاه نزدیک به محل زندگی خود داروهای خود را بدون فوت وقت دریافت نمایند . داروهای درمانگاههای درون پتروشیمی ها نیز از 75 قلم به 185 قلم افزایش یافته اند . ضمنا جهت تسهیل در دریافت نوبت کلینیک های تخصصی در این مراکز سهمیه ای برای پتروشیمی هایی که با بهداشت و درمان نفت قرارداد دارند در نظر گرفته شده است . بدین ترتیب که درصورت معرفی توسط پزشک درون کارخانه نوبت اولین کلینیک به بیماران داده  می شود .

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد : در حوزه دندانپزشکی با توجه به طولانی بودن نوبت های عصب کشی مجوز استخدام متخصص عصب کشی دوم نیز اخذ گردید . همچنین مجوز استخدام یک متخصص دندانپزشک اطفال و سه دندانپزشک دیگر نیز به تازگی اخذ شده است که درحال انجام پروسه های استخدام می باشد .

وی در ادامه بیان کرد : خرید دو دستگاه دیالیز و دو دستگاه رادیولوژی DR به مبلغ حدود 200 میلیارد ریال در مرحله انجام تشریفات قانونی خود می باشد . با جذب دو نیروی جدید فیزیوتراپی ، استقرار دستگاههای فیزیوتراپی و خرید جدیدترین دستگاههای فیزیوتراپی در حال راه اندازی فیزیوتراپی پلی کلینیک شهید بهشتی هستیم . خرید یک دستگاه اکوکاردیوگرافی و یک دستگاه سونوگرافی نیز در برنامه عملیاتی امسال می باشد .پیش بینی می شود تاچند ماه آینده با خرید دستگاههای سونوگرافی و اکو این دو خدمت را در پلی کلینیک شهیدبهشتی راه اندازی نماییم .

جذب 5 تکنیسین اتاق عمل و 4 تکنسین بیهوشی و راه اندازی اتاق عمل عصر ، ضریب اشغال تخت های بیمارستان را به طرز چشمگیری بالا خواهد برد . ساخت آزمایشگاه جدید در درمانگاه شهید بهشتی و تجهیز آن علاوه بر رضایتمندی مراجعین فضای بیشتری را در آن درمانگاه جهت انجام خدمات جدید در اختیار خواهد گذاشت .ساخت یک انبار دارویی استاندارد در بیمارستان نیز از اولویت ها می باشد . این امر موجب نگهداری و دسترسی دقیق تر به داروها خواهد شد . امید است با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ماهشهر و تامین اعتبار مورد نیاز هرچه سریعتر به این مهم دست یابیم.یکی از اهداف ما راه اندازی بخش آنژیوگرافی و کت لب می باشد . درحال حاضر بیماران مبتلا به سکته قلبی با روش داروهای حل کننده لخته درمان می شوند که با توجه به احتمال خونریزی روش خطرناکی است . با راه اندازی این بخش بطور 24 ساعته می توان بیماران قلبی را با روش جداکردن لخته توسط بالن درمان نمود که جدیدترین وبی خطر ترین روش در دنیا می باشد.

وی در پایان گفت : ازجمله برنامه های دیگر در صورت اخذ مجوزات و اعتبارات لازم راه اندازی بخش NICU ، راه اندازی بخش مراقبت های بینابینی IMCU ، خرید و نصب یک دستگاه ام آر آی در بیمارستان نفت ، خرید دستگاه سنگ شکن لیزری ، خرید دستگاه سنجش تراکم استخوان ، خرید دستگاه پیشرفته آندوسکوپی و راه اندازی کلینیک دندانپزشکی مرکز درمانی سایت 3 می باشدکه امیدوارم به زودی محقق گردد.



خبر ماهشهر
دکتر شجاعی

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۲۳۲
کد خبر : ۱۵,۶۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید