نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۱۴

اخبار

تغذیه با شیر مادر

تحقیقات نشان داده است که تغذیه نوزاد بر وزن و سلامتی آینده وافزایش هوش کودک تأثیر می گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،مینا کیانی پور ، مسئول پایش رشد کودک و نوجوان شمالشرق در روز جهانی شیر بیان کرد: شیر مادر نخستین غذاییست که به نوزاد تازه متولد شده داده میشود .
بنابراین کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است . شیرمادر بهترین منبع موادمغذی برای نوزاد است . بسیاری از عناصر موجود در شیرمادر کودک را در مقابل عفونت و بیماریها حفظ می کند . پروتئینهای موجود در شیر مادر بسیار راحت تر از پروتئین موجود در شیر گاو هضم می شود . شیرمادر با کمک به رشد مغز نوزاد و کاهش مشکلات مربوط به یادگیری موجب افزایش هوش کودک می شود . کودکانی که از شیرمادر تغذیه کرده اند در امتحانات هوش نمره بهتری را کسب می کنند.

شیرمادر 2

شیرمادر بهترین منبع پروتئینی ،کربوهیدرات ،چربی ، ویتامین و املاح معدنی برای نوزاد است و تا زمانی که نوزاد نیاز به غذای کمکی نداشته باشد می تواند تمامی نیازهای او را تامین کند .
شیرمادر 1
وی افزود : شیرمادر، همچنین سرشار از آنتی بادی هاییست که بدن نوزاد را در برابر ویروس ها و عفونت ها محافظت می کند و موجب سلامتی دندانها می شود .

فواید شیردهی برای مادر
1-    به کاهش وزن مادر کمک می کند
2-    موجب بازگشت رحم به حالت اول می شود
3-    از افسردگی پس از زایمان مادر جلوگیری می کند
4-    خطر سرطان سینه و رحم را کاهش می دهد
5-    موجب کاهش دیابت می شود


  • بنابر حدیثی از رسول اکرم (ص)  مکیدن پستان توسط طفل موجب افزایش شیر می گردد و اجر شیردهی شبانه مادر برابر با  آزاد کردن هفتاد بنده در راه خدا می باشد .

شیرمادر 3

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۱۶۲
کد خبر : ۱۵,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید