نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۲:۴۹

اخبار

سفر مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده به اهواز

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده برای بررسی چالش‌های بانوان شاغل، از مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت جنوب بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ نشست با مشاوران امور بانوان در بهداشت و درمان صنعت نفت جنوب، بازدید از مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت ، بازدید از مهدکودک بیمارستان نفت، حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان نفت اهواز از جمله برنامه‌های این سفر کاری دکتر مریم مقدسی و هئیت همراه بود. نشست تخصصی حوزه زنان و خانواده بهداشت و درمان‌های صنعت نفت جنوب کشور در روز شنبه پنجم خردادماه به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در سالن جلسات شهدا برگزار شد.
این نشست با حضور مریم مقدسی مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، دکتر بهرام دهقان عضو هیات مدیره سازمان و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، دکتر مریم جنابی مشاور مدیرعامل سازمان در امور زنان و خانواده و همچنین مشاوران امور بانوان در بهداشت و درمان‌های اهواز، آبادان، آغاجاری، ماهشهر، مسجدسلیمان و گچساران برگزار شد.

 اقدامات حوزه خانواده و جوانی جمعیت در دولت مردمی

در این نشست مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده از خدمات و زحمات بانوان شاغل در حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین از نگاه ویژه رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص شایسته سالاری و استفاده از بانوان در بخش‌های مدیریتی تقدیر کرد.

دکتر مریم مقدسی عنوان کرد: بخشی گسترده‌ای‌ از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان پرتلاش، خلاق و نوآور است و اکنون وزیر محترم نفت و مدیران ارشد وزارت و شرکت‌های تابعه نگاهی بسیار ویژه‌ به حل مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت دارند.

وی هدف از سفر به مناطق مختلف را بررسی مشکلات بانوان شاغل در مناطق جنوب و تلاش برای رفع آنها عنوان کرد و گفت: در سایه همدلی و کار گروهی تلاش بر آن است تا مطالبات به حق کارکنان را به شکل قانونی پیگیری و مرتفع نماییم.

 مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده همچنین در ادامه به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی مختلف در دولت سیزدهم و استفاده از ظرفیت آنان اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای دولت مردمی و شخص رئیس جمهور شهید ، آیت الله رئیسی موضوعات مرتبط با خانواده و جوانی جمعیت است.

بومی‌سازی قانون جوانی جمعیت در صنعت نفت

وی با توضیح اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دولت سیزدهم تصویب و به سازمان‌ها ابلاغ شده گفت: این طرح در بهمن‌ماه سال گذشته در صنعت نفت بومی‌سازی و تصویب شد.

وی از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان یکی از پیشروترین بخش‌ها در صنعت نفت در اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت یاد کرد.

دکتر مقدسی عنوان کرد: طرح استفاده از 2 ساعت مرخصی ورزشی در طول هفته در تایم کاری در صنعت نفت تصویب و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: موضوع مهدکودک فرزندان مادران شاغل در صنعت‌نفت در دست پیگیری است و امید می‌رود با یاری مدیران و مسئولین به زودی به مرحله اجرا برسد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده همچنین از هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی ویژه خانواده‌های صنعت‌نفت دارای فرزند معلول خبر داد.

 دکتر مقدسی همچنین در پاسخ به سوال مشاوران در خصوص بانوان سرپرست خانوار شاغل در صنعت‌نفت توضیح داد: تغییری در تعریف جدید بانوان سرپرست خانوار در صنعت‌نفت اعمال شده است.

وی از احتساب ارزیابی عملکرد خارج از سهمیه برای زنان در ایام مرخصی زایمان خبر داد.

 50 درصد کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بانوان هستند

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در این نشست شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان را تسلیت گفت.

 دکتر بهرام دهقان اظهار داشت: بیش از 80 هزار نفر تحت پوشش این بهداشت و درمان هستند که جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان بزرگ نفت اهواز،  2 پلی‌کلینیک تخصصی، 7 مرکز سلامت خانواده و 19 درمانگاه عملیاتی مراجعه می‌نمایند.

وی همچنین عنوان کرد: برخی از افراد تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در شهرهای رامهرمز و رامشیر سکونت دارند که جهت سهولت دریافت خدمات و کاهش هزینه‌ها این بهداشت و درمان با برخی مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان‌ها عقد قرارداد نموده و جمعیت تحت پوشش صنعت نفت در این شهرها به این مراکز مراجعه می‌نمایند.

وی مجموع کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز را حدود یک‌هزار و 600 نفر اعلام کرد و گفت: حدود 50 درصد این کارکنان بانوان هستند.

وی یادآور شد:62پزشک متخصص و فوق تخصص خانم در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فعالیت دارند.

دکتر دهقان تصریح کرد: جهت رعایت طرح انطباق کادر درمان و مراجعین و همچنین به جهت حفظ آرامش و حریم بانوانی که برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان نفت مراجعه می‌نماید در این مرکز درمانی متخصص زنان و زایمان و متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به صورت مقیم حضور دارند.

 اعتماد به مدیریت بانوان

وی با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز شایسته سالاری را جایگزین توجه به جنسیت افراد نموده است گفت: بیش از 95 درصد مسئولیت‌های واحد پرستاری بر عهده بانوان قرار دارد.

 دکتر دهقان جذب پزشکان متخصص خانم در حوزه‌های مختلف به صورت‌ قراردادی و رسمی، کمبود کارشناسان پرستاری و مامایی و همچنین توجه به نوبت کاری بانوان در بخش‌های درمانی ( بویژه بعد از زایمان و در دوران شیردهی) را از جمله چالش‌های این مجموعه عنوان کرد.

 تلاش بر اجرای هر چه بهتر برنامه‌های ابلاغی حوزه جوانی جمعیت در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

در ادامه مشاور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در امور زنان و خانواده از میزبانی بهداشت و درمان صنعت‌نفت اهواز در برگزاری این نشست تقدیر کرد.

دکتر مریم جنابی عنوان کرد: در حال حاضر سازمان بهداشت و درمان صنعت‌نفت در شانزده منطقه جغرافیایی ارائه خدمات می‌نماید که این مناطق شامل اهواز، آبادان، آغاجاری، گچساران، بوشهر، مسجدسلیمان، تهران، اصفهان، مرکزی و لرستان، شمال‌کشور، شمالغرب کشور، شمال‌شرق کشور، غرب‌کشور، فارس، هرمزگان و ماهشهر می‌باشد.

وی عنوان کرد: سازمان بهداشت درمان صنعت‌نفت دارای 9 بیمارستان می‌باشدکه 5 بیمارستان در استان خوزستان قرار دارد.

 دکتر جنابی تصریح کرد: بیشترین جمعیت خدمات گیرنده صنعت‌نفت تحت پوشش مناطق اهواز و تهران هستند.

 مشاور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت‌نفت در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از بانوان شاغل در صنعت‌نفت، در بهداشت و درمان صنعت‌نفت فعالیت دارند عنوان کرد: مشاوران حوزه زنان و خانواده در تمامی مناطق شانزده‌گانه بهداشت و درمان صنعت نفت فعال هستند.

وی در ادامه به تشریح عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در اجرای هر چه بهتر برنامه های ابلاغی حوزه جوانی جمعیت پرداخت و گفت: تلاش شده با برنامه ریزی مناسب و برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی متعدد آگاهی جمعیت تحت پوشش در زمینه‌های فرزند پروری سالم، معایب تک فرزندی ، ناباروری و درمان‌های آن و ....افزایش یابد.

دکتر جنابی ازفعالیت‌های ویژه تیم سلامت خانواده ، مراقبین سلامت و کارشناسان مامایی در مراکز سلامت خانواده و واحدهای بهداشت خانواده و بخش‌های زنان و زایمان بیمارستان‌های صنعت نفت در پیشبرد برنامه‌های جوانی جمعیت خبر داد.

 در ادامه مدیر خدمات پرستاری . مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز از تلاش‌های یکایک مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت در جهت رفع دغدغه‌های کارکنان تشکر کرد.

شیرین چنگیزی تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان بزرگ نفت اهواز را 440 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد پرستار 320 نفر خانم هستند.

وی عنوان کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت در سال گذشته 26 مورد فرزندآوری موفق در بین پرستاران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انجام پذیرفته است.

 پرداخت حق اولاد و عائله‌مندی به زنان شاغل رسمی، لحاظ نمودن امتیاز تعداد فرزندان برای منازل سازمانی، تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت به ورثه زن قبل از بازنشستگی، تعدیل در دریافت مالیات از حقوق، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و همچنین قانون ارتقاء بهره‌وری و کمبود نیروی انسانی از جمله مطالبات بانوان شاغل در بیمارستان نفت بود که از سوی چنگیزی عنوان شد.

 در ادامه این نشست مشاوران امور بانوان بهداشت و درمان‌های اهواز، آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و گچساران به تشریح چالش‌ها از جمله کمبود نیروی انسانی، عدم فعالیت مهدکودک در برخی مناطق، طولانی مدت بودن ساعات کاری بانوان و عدم حضور نیروهای پیمانکاری در مسابقات ورزشی پرداختند.

در پایان این نشست دکتر مقدسی با اهدای لوح تقدیر از مشاوران امور زنان و خانواده بهداشت و درمان‌های صنعت نفت جنوب قدردانی کرد.

 بازدید از مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در روز شنبه 5 خرداد ماه از مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت بازدید و در جریان روند خدمات‌رسانی این مرکز درمانی به مراجعین قرار گرفت.

مسئول مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت در این بازدید عنوان کرد: این مرکز درمانی در سه طبقه و به مساحت سه هزار و 500 مترمربع بهمن ماه سال 1398 جهت خدمات دهی به جمعیت خدمات گیرنده تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جهت خدمت رسانی به ساکنین مناطق شهرک نفت، کوی نفت، شهرک ملی حفاری و شهرک آقاجاری افتتاح شد.

دکتر فریدون حسینی‌زاده عنوان کرد: این مجتمع درمانی علاوه بر ارائه خدمات سلامت خانواده ، دارای مرکز تصویربرداری، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک‌های تخصصی و دندانپزشکی می‌باشد.

وی ادامه داد: 5 پزشک خانواده، 7 پزشک متخصص، 7 پرستار و 2 ماما در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت به صورت شبانه‌روزی به مراجعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

دکتر حسینی‌زاده اعلام کرد: جمعیت تحت پوشش مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت 15 هزار نفر در قالب حدود 5 هزار خانوار است.

وی آمار مراجعین به این مرکز درمانی در سال گذشته را حدود 178 هزار نفر و آمار مراجعین به تیم پزشکی خانواده را 56 هزار نفر اعلام کرد.

در ادامه مسئول مامایی تیم سلامت خانواده گفت: تعیین یک نفر کارشناس مامایی به عنوان رابط مادر باردار پرخطر و همچنین تشویق بانوان بالای 40 سال به انجام ماموگرافی دو دستاورد مهم تیم سلامت خانواده بهداشت و درمان اهواز بوده است.

افروز کسائی در تشریح این دستاوردها عنوان کرد: با تعیین رابط مادر باردار پرخطر از مرگ 10 جنین و 5 مادر باردار پیشگیری شده و همچنین در سال گذشته با انجام حدود دو هزار مورد ماموگرافی، 20 مورد سرطان  پستان در مراحل اولیه تشخیص داده شده است.

 وی در توضیحات تکمیلی در خصوص رابط مادر باردار پرخطر گفت: رابط‌ها به صورت تلفنی بر مادران باردار نظارت و اقدام به راهنمایی می‌نمایند و این پیگیری‌ها تا 42 روز پس از تولد نوزاد ادامه دارد.
 
بازدید از مهد کودک بیمارستان نفت اهواز

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در ادامه از مهد کودک بیمارستان نفت اهواز نیز بازدید کرد.معاون پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  عنوان کرد: مهد کودک بیمارستان در 2 شیفت صبح و عصر فعالیت دارد.

باورساد بیان کرد: مهدکودک بیمارستان نفت اهواز از سال 1379 در فضایی به وسعت 700 مترمربع فعالیت خود را آغاز نموده است.وی اظهار داشت: کودکان شیرخوار(کمتر از 2 سال) و کودکان نوپای 1 و 2 و پیش دبستانی در این مهد پذیرش می‌شوند.
 

حضور در بخش‌های بیمارستان نفت و عیادت از بیماران

دکتر مقدسی مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با حضور در بخش‌های اطفال، روانپزشکی زنان، سی سی یو و زنان و زایمان بیمارستان بزرگ نفت اهواز از بیماران عیادت و همچنین از کادر درمان و کارکنان بیمارستان در خدمت‌رسانی به بیماران تقدیر کرد. گفتنی است مسئولین بخش‌های بستری در این بازدید عملکرد و نحوه خدمات رسانی به بیماران را تشریح کردند.

بازدید امور بانوان اهواز 1


بازدید امور بانوان اهواز 6
بازدید امور بانوان اهواز 5
بازدید امور بانوان اهواز 4
بازدید امور بانوان اهواز 3
بازدید امور بانوان اهواز 2
 
۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۰۱
تعداد بازدید : ۲,۰۰۳
کد خبر : ۱۵,۵۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید