نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۶:۵۳

اخبار

مصاحبه بادکتر مصطفی عباسی به مناسبت روز پزشک خانواده

پزشک خانواده هماهنگ کننده مهارت های تخصص های مختلف است که باید توانایی به اشتراک گذاری اعتماد، احترام و دوستی خود را داشته باشد.

به مناسبت 30 ام اردیبهشت ماه مطابق با 19 ماه می روز جهانی پزشک خانواده خدمت آقای دکتر عباسی از همکاران با سابقه پزشکی خانواده رسیدیم و ضمن تبریک این روز درخواست می کنیم خودشان را معرفی نمایند و در خصوص پزشک خانواده، اهداف پزشکی خانواده و استقرار آن در صنعت نفت، مزایای استفاده از پزشک خانواده، وظایف پزشک خانواده و اینکه تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان شامل چه نفراتی می باشند و چه مسئولیت هایی دارند، توضیحاتی برای مخاطبین بفرمایند.

دکتر مصطفی عباسی هستم و 19 سال است که در بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان مشغول بکار می باشم.

پزشک خانواده به این معناست که هر فرد ایرانی از زمان تولد تا هنگام مرگ بصورت مداوم و پیوسته در زمان سلامت و بیماری تحت نظر پزشک خانواده مشخص و مجرب باشد.

طرح پزشک خانواده، تیمی شامل پزشک خانواده، مراقب سلامت، ماما، دندانپزشک و... می باشد و هر فردی در این تیم مسئول یک قسمت از کار مراقبت و سلامت افراد تحت پوشش را بعهده دارد.

پزشک خانواده هماهنگ کننده مهارت های تخصص های مختلف است که باید توانایی به اشتراک گذاری اعتماد، احترام و دوستی خود را داشته و همچنین شناخت کامل از بیماران را نیزدارا بوده و مسئولیت مدیریت کل نیازهای بهداشتی و درمانی فرد را بصورت مداوم و جامع بدون توجه به حضور و یا عدم حضور بیمار بعهده دارد.

با توجه به مزایای پزشک خانواده در ارائه ممتد مراقبت های پیشگیرانه و درمانی هماهنگ و منسجم بهتر است همه افراد در طول مدت زندگی تحت نظر تیم سلامت خانواده باشند.

تمامی افرادی که بعنوان پزشک خانواده در حوزه سلامت به فعالیت می پردازند، باید با وظایف پزشک خانواده آشنا باشند. در واقع وظایف پزشک خانواده شامل موارد گوناگونی شده که هر یک از پزشکان با رعایت آن ها تلاش می کنند تا سطح کیفی درمان را تا چندین درجه افزایش دهند. در همین راستا نیاز است تا هر دو طرفین، به کسب اطلاعات لازم در این زمینه بپردازند. این مسئله باعث می شود تا پزشک بتواند به شکل بهتری به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن بپردازد و برای بهبود کیفیت درمان تلاش بیشتری نمایند.

تیم پزشک خانواده شامل: پزشک، پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، روانشناس و کارشناس بهداشت می باشد که در صورت ضرورت می توان اعضاء دیگر را به تیم اضافه کرد که هر یک از اعضاء تیم بر اساس تخصص خود سهمی در مراقبت سلامت افراد تحت پوشش عهده دار می باشند.

در پایان ضمن تشکر از شما چنانچه مطلبی داریدبفرمائید؟

لازم است بین تیم سلامت خانواده هماهنگی کامل و دانش بروز باشد و یک نرم افزار جامع و کامل به پیشبرد اهداف پزشک خانواده بسیار کمک خواهد نمود.

 

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۶۳
کد خبر : ۱۵,۴۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید