نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۴:۲۴

اخبار

دستورالعمل هزینه های درمانی مربوطه به ناباروری از زبان رئیس اسناد پزشکی همزمان با هفته جمعیت

امینی : هزینه های درمان ناباروری در سازمان بهداشت ودرمان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی کشوری قابل تأیید می باشد و تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری با توجه به کدهای ملی کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت و تا سقف تعرفه مصوب هیئت وزیران در بخش خصوصی(بدون اخذ فرانشیز) محاسبه و پرداخت می گردد.
     به گزارش روابط عمومی منطقه اصفهان، با توجه به سؤالات مکرر جمعیت تحت پوشش از مقررات پرداخت هزینه های درمان ناباروری ، طی گفتگویی با امینی رئیس اسناد پزشکی دستورالعمل ها و مقررات  مربوطه به شرح ذیل تشریح شد. 
    ایشان در ابتدا گفت: متقاضیان دریافت هزینه، ابتدا بایستی در کلینیک  زنان مرکز شهدای نفت تشکیل پرونده داده و سپس نسبت به اخذ فرم معرفی به شورای پزشکی منطقه به اسناد پزشکی مراجعه نمایند. و در نهایت جهت استفاده از تسهیلات درمان ناباروری از شورای پزشکی منطقه مجوز لازم اخذ نمایند.  وی افزود: حتی اگر زوجینی  فرزند یا  فرزندان مشترک وجود داشته و بین آنها  مسئله ناباروری بروز کرده باشد پس از تائید شورای پزشکی منطقه در خصوص ضرورت انجام درمان ، کمک هزینه درمان ناباروری قابل تایید و پرداخت می باشد.
    نامبرده بر اساس قوانین موجود در کتابچه دستورالعمل های هزینه های درمانی اعلام کرد: در صورت انجام روشهای جدید درمان ناباروی (مانند رحم جایگزین ،اهداء تخمک ، اهداء اسپرم ،اهداء جنین و ...)،  کمک هزینه مربوطه به میزان کمک هزینه مصوب انجام یک نوبت میکرواینجکشن و با رعایت ضوابط و مقررات قابل پرداخت می باشد.ایشان افزود همچنین انجام عمل فریز جنین مورد تائید است .
    امینی ادامه داد: داروهای تجویز شده در درمان ناباروری طبق مندرجات نسخه پزشک متخصص معالج بیمار و براساس فارماکوپه دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت و بدون کسر فرانشیز به عهده شرکت مربوطه قابل تأیید می باشد. در صورتی که داروی تجویز شده خارج از فارماکوپه سازمان باشد لازم است جهت تعیین ضرورت به شورایعالی پزشکی ارجاع گردد.
      این مقام مسئول در ارتباط با هزینه ویزیت تخصصی و فوق تخصصی و کلیه آزمایشات پاراکلینیکی ، سونوگرافی و سایر اعمال جراحی و یا اقدامات تشخیصی درمانی بیان کرد: این هزینه ها در صورت تأیید درمان ناباروری توسط شورای پزشکی منطقه تا سقف تعرفه های مصوب وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در بخش خصوصی قابل پرداخت است .
    ایشان در پایان اضافه کرد: هزینه درمان ناباروری برای همسر دوم و یا سایر همسران قابل تائید می باشد.

 

امینی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱۵۳
کد خبر : ۱۵,۴۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید