نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۱۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی ناباروری و علل ناباروری در درمانگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر مهاجران

کلاس آموزشی ناباروری و علل ناباروری در درمانگاه حضرت ولیعصر(عج) با حضور خانم ها صمدیان و​ نوابی کارشناسان مامایی جهت شاغلین و خانواده ها برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان، کلاس آموزشی ناباروری و علل ناباروری در درمانگاه حضرت ولیعصر(عج) با حضور خانم ها صمدیان و نوابی کارشناسان مامایی  جهت شاغلین و خانواده ها برگزار گردید.

در ابتدای جلسه خانم نوابی گفتند که ناباروری به عدم توانایی در باردار شدن پس از یکسال ازدواج و نزدیکی بدون استفاده از روش‌های پیشگیری گفته می‌شودحدود پانرده درصد زوجین از ناباروری رنج می‌برند که در این میان 40 درصد عامل بروز ناباروری در زنان، 40 درصد در مردان و 20 درصد در هر دو زوج است..

در ادامه کارشناس مامایی به علل ناباروی مردان اهم از  بیماری‌های مزمن، تماس با مواد مخرب و آسیب‌رسان نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیو اکتیو واشعه، استعمال دخانیات و الکل یه میزان زیاد، اختلال در تولید اسپرم، اشاره داشتند.

و در پایان علل ناباروی زنان اعم از انسداد لوله‌های رحمی به علت انجام اعمال جراحی بر روی لگن و لوله‌ها، بیماری‌های التهابی لگن و آندومتریوز، سن بالای 35 سال، اختلالات تخمک‌گذاز و ... را توضیح دادند.

لازم به ذکر است کلاس های آموزشی مربوط به فرزند آوری و فرزندپروری در ماه­های آینده تکرار میگردد

.

کلاس زایمان


۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۵۴
کد خبر : ۱۵,۴۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید