نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۰

اخبار

ارائه ۶۱۳ هزار ۸۹۲ خدمت درمانی در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در سال گذشته

دکتر رضا آموزش؛ با همدلی و تلاش شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در سال گذشته توانستیم خدمات مطلوبی به جمعیت تحت پوشش و مراجعه کنندگان ارائه نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری؛ دکتر رضا آموزش رئیس بهداشت و درمان با اشاره به جمعیت تحت پوشش منطقه آغاجاری گفت : جمعیت تحت پوشش منطقه آغاجاری شهرستان بهبهان و توابع ۱۷۳۱۹ نفر که شامل ۱۲٠۵۵ نفر شاغل و ۵۲۶۴ نفر بازنشسته می باشد.
 
وی افزود : بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دارای 1 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ، 2 درمانگاه خانواده میانکوه ، امام رضا (ع) ،1 درمانگاه اورژانس ،1 درمانگاه طب صنعتی و 7 درمانگاه در مناطق عملیاتی بوده که در سال گذشته تعداد 258885 مراجعه کننده به صورت عمومی و تخصصی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده استفاده نمودند.
 
دکتر آموزش ادامه داد : تعداد مراجعین به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ۸۲۴۱۲ ، درمانگاههای خانواده ۸۷۴۰۶، طب صنعتی ۴۲۵۰ درمانگاههای عملیاتی ۶۵۰ نفر بوده است .
 
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد : در بخشهای پاراکلینیک از جمله اورژانس ۸۴۱۶۷ ، آزمایشگاه ۷۳۹۴۹ ، فیزیوتراپی ۱۳۹۹۰، رادیولوژی ۱۳۹۶۹ ، داروخانه تخصصی ۵۸۵۴۷، دندانپزشکی ۹۴۲۷ نفر مراجعه نموده اند که در مجموع در سال گذشته تعداد مراجعین به واحد های پاراکلینیک ۲۵۴۱۳۳ نفر می باشد.
 
دکتر آموزش در مورد واحد فیزیوتراپی اضافه کرد : این واحد ۱ نفر دکترای فیزیوتراپی، ۳ نفر کارشناس فیزیوتراپی و ۱ نفر گفتار درمان مشغول بکار بوده و آمار مراجعه به این واحد ۱۳۹۹٠ نفر بوده است.
 
وی در مورد عملکرد امور دارویی تشریح کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دارای ۱ داروخانه تخصصی ، ۱ داروخانه اورژانس بیمارستان ، ۱ داروخانه بیماران بستری ، ۲ داروخانه در درمانگاههای امام رضا(ع) و میانکوه مستقر می باشد ، که ۲ نفر پزشک داروساز و ۱۷ نسخه پیچ در شیفتهای صبح و عصر و شب که ۱۸۴۱٠۶ خدمات به جمعیت تحت پوشش ارائه داده شد .
 
دکتر آموزش شرایط بخش رادیولوژی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری را با بهترین و به روزترین دستگاههای دیجیتال مطلوب دانست و گفت : انجام سی تی اسکن، رادیوگرافی در زمینه های رادیوگرافیهای اسکلتی و رادیوگرافی ، OPG ، تراکم استخوان ، کلیه سونوگرافی های ساده، تخصصی و ماموگرافی توسط ۸ نفر کارشناس در سه شیفت به کارکنان و خانواده های آنان و در صورت لزوم و نبود امکانات در سطح شهرستان جهت بیماران غیر شرکتی انجام شده که در سال گذشته تعداد مراجعین جهت انجام سی تی اسکن ۲۷۴۶ رادیو گرافیهای اسکلتی و رادیوگرافی ۱۳۹۶۸ ، ۵۴٠۴ opg ، تراکم استخوان ۳۱۵ ، کلیه سونوگرافیهای ساده و تخصصی ۷۶۸۵، ماموگرافی ۸۲۴ نفر بوده است .
 
دکتر آموزش در زمینه عملکرد سال گذشته  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری خاطرنشان کرد : واحد آزمایشگاه نیز همانند سایر واحدهای درمانی حدود ۷۳۹۴۹ نفر مراجعه کننده داشته است که ۳۷۲٠۵ شرکتی و ۱۲۸۱۸ غیر شرکتی بوده است.
 
 رئیس بهداشت درمان در مورد آمار بیماران بستری افزود؛ در سال گذشته ۴۳۴۱ نفر در بخش های بستری این مرکز تحت درمان بوده که تعداد ۵۸۴ نفر ccu، اطفال و نوزادان ۸٠۹، داخلی و جراحی مردان ۹۱۶ ، زنان زایمان ۱٠۶۲، داخلی و جراحی زنان ۴۳۳ تحت درمان قرار گرفتند.

 دکتر رضا آموزش در تشریح عملکرد اتاق عمل این مرکز بیان داشت؛ تعداد عمل های جراحی انجام شده در این مرکز را ۱٠۱۹ مورد بوده که ۲۸۴ عمل جراحی عمومی، ۱۴۶ ارتوپدی، ۴۲۶ زنان و زایمان و ۱۶۳ عمل چشم انجام شده است.

 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پایان افزود؛ تمام تلاش مجموعه بهداشت و درمان با حمایت های سازمان بهداشت و درمان احقاق حق جمعیت تحت پوشش و تلاش برای افزایش رضایتمندی خدمات سلامت در این مرکز می باشد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۵۶۶
کد خبر : ۱۵,۳۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید